DEVAM: 53. Sadece Cuma
Ve Cumartesi Günleri Oruç Tutmakta Ruhsat
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
الصَّبَّاحِ
بْنِ
سُفْيَانَ
حَدَّثَنَا
الْوَلِيدُ
عَنْ
الْأَوْزَاعِيِّ
قَالَ مَا
زِلْتُ لَهُ كَاتِمًا
حَتَّى
رَأَيْتُهُ
انْتَشَرَ
يَعْنِي
حَدِيثَ
عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
بُسْرٍ هَذَا
فِي صَوْمِ
يَوْمِ
السَّبْتِ
قَالَ
أَبُو دَاوُد
قَالَ
مَالِكٌ
هَذَا كَذِبٌ
Evzâî'den; demiştir ki: "Bunu,
yani îbn Büsr'ün, cumartesi günü orucu hakkındaki hadisini onun yayıldığını
görünceye kadar gizlemeye devam ettim."
Ebû Dâvud, "Malik
bu yalan (uydurma)'dır dedi" der.
Diğer tahric: Beyhakî,
es-Sünenü'l-kübrâ, IV, 303.
İzah:
Bu eserde de Evzâî 2421
numaradaki Abdullah b. Büsr hadisinin zayıf olduğuna işaret etmektedir. Çünkü
onun hadisi söylemeyip gizlemesine sebep bu kanaatidir.
Hadisin zayıf olduğunu
söyleyenlerin kanaatine esas olan sebepleri ve bunlar hakkındaki mütalaaları,
hem işaret edilen hadisin şerhinde, hem de bundan evvelki eserin izahında
ortaya koyduk.
Ebû Davud'un bu
eserleri kitabına almaktaki maksadı, onun da hadisin zayıf olduğu kanaatinde
olduğuna işaret içindir.