DEVAM: 4. Sünnete
Uygun Olan Boşama Şekli
حَدَّثَنَا
قُتَيْبَةُ
بْنُ سَعِيدٍ
حَدَّثَنَا
اللَّيْثُ
عَنْ نَافِعٍ
أَنَّ ابْنَ
عُمَرَ
طَلَّقَ
امْرَأَةً
لَهُ وَهِيَ
حَائِضٌ
تَطْلِيقَةً
بِمَعْنَى
حَدِيثِ مَالِكٍ
Nâfî'den rivayet
edildiğine göre İbn Ömer karısını hayızlı iken bir talakla boşamış. (NâfF
rivayetine devam ederek önceki 2179.) Mâlik hadisinin mânâsını (nakletmiştir.)
İzah:
Müslim, talak
Önceki hadis-i şerifin
kaynaklarını verirken belirttiğimiz gibi bu hadisi Müslim de rivayet etmiştir.
Bu hadis-i, Müslim şu mânâya gelen lâfızlarla rivayet etmiştir: "Abdullah
(b. Ömer) karılarından birini hayız hâlinde bir talakla boşamış da Rasûlullah
(s.a.) karısına ric'at etmesini ve karısı temizlenip de ikinci bir hayız
görünceye kadar onu yanına alıkoymasını ve kadına hayızdan temizleninceye kadar
da mühlet vermesini kendisine emretmiş. Şayet kadını boşamak isterse kadın
temizlendiği vakit, onunla cima etmeden boşamasını, Allah'ın emrettiği iddetin
bu olduğunu bildirmiş. Müslim der ki: "Leys bir talak" sözünde
belleyişli davranmıştır. Başka râviler burada hataya düşerek bir talak yerine
"üç talak" sözünü rivayet ettikleri için Müslim, Leys'in
rivâyetîn-dekİ doğruluğa işaret etmek maksadıyla hadisin sonuna bu ta'likî
ilâve etmiştir. Nitekim Müslim'in diğer rivayetleri de Leys'in bu rivayetinin
doğruluğunu te'yid etmektedir.