DEVAM: 37-38. Kumalar
Arası Eşitlik
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
مَرْحُومُ
بْنُ عَبْدِ
الْعَزِيزِ
الْعَطَّارُ
حَدَّثَنِي
أَبُو
عِمْرَانَ
الْجَوْنِيُّ
عَنْ يَزِيدَ
بْنِ
بَابَنُوسَ
عَنْ عَائِشَةَ
أَنَّ رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
بَعَثَ إِلَى
النِّسَاءِ
تَعْنِي فِي
مَرَضِهِ
فَاجْتَمَعْنَ
فَقَالَ
إِنِّي لَا
أَسْتَطِيعُ
أَنْ أَدُورَ
بَيْنَكُنَّ
فَإِنْ
رَأَيْتُنَّ
أَنْ
تَأْذَنَّ
لِي فَأَكُونَ
عِنْدَ
عَائِشَةَ
فَعَلْتُنَّ فَأَذِنَّ
لَهُ
Aişe (r.anha)'den
rivayet edildiğine göre, Rasûlullah (s.a.v.) -hastalığı (sırası)nda-
hanımlarına (bir elçi) göndererek (onların yanına gelmelerini iste)di. Bunun
üzerine (hanımları yanına gelerek huzurunda) toplandılar (Rasûl-i Ekrem de
onlara hitaben); Ben (artık geceleri) sizlerin arasında dolaşamıyorum, eğer
izin verirseniz artık bundan sonra Âişe'nin yanında kalacağım" dedi. Onlar
da izin verdiler.
İzah:
Ahmed b. Hanbel, VI,
117.
Önceki hadis'i şerifin
şerhinde açıkladığımız gibi Rasûlullah efendimiz gecelerini hanımları arasında
eşit bir şekilde paylaştırmakla mükellef olmadığı halde Cenabı Hakkın kendisine
verdiği terbiyenin bir sonucu olarak son günlerini yaşadığı, ölüm hastalığından
bile takatsizliği yüzünden nöbet gecelerinde ziyaret edemediği hanımlarının
gönüllerini almak, onların üzülmelerine sebep olacak her hangi bir yanlış
anlaşılmayı önlemek maksadıyla onların hepsini bir araya toplayarak mazeretini
arz etmek suretiyle Hz. Âişe'nin evinde kalmak için onlardan izin istemiş,
onlar da bu âlicenabhk karşısında gönül rahatlığı ve memnuniyetle Rasûl-i
Ekrem'in isteğini yerine getirmişlerdir.