SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

NİKAH BAHSİ

<< 2132 >>

DEVAM: 36-37. Evlendiği Kadın Hamile Çıkan Adamın Durumu

 

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ حَدَّثَنَا عَلِيٌّ يَعْنِي ابْنَ الْمُبَارَكِ عَنْ يَحْيَى عَنْ يَزِيدَ بْنِ نُعَيْمٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ أَنَّ رَجُلًا يُقَالُ لَهُ بَصْرَةُ بْنُ أَكْثَمَ نَكَحَ امْرَأَةً فَذَكَرَ مَعْنَاهُ زَادَ وَفَرَّقَ بَيْنَهُمَا وَحَدِيثُ ابْنِ جُرَيْجٍ أَتَمُّ

 

Said b. el-Müseyyeb'den rivayet edilmiştir ki;  Basra b. Eksem denilen bir adam bir kadınla evlendi. (Ravi Muhammed b. el-Müsenna) daha sonra (önceki 2131. hadisin) manasını rivayet etti ve (şu cümleleri) ilave etti (Hz. Peygamber)  "onları (bir birinden) ayırdı" İbn Cüreyc hadisi (diğer rivayetlerden) daha tamdır."

 

 

İzah:

Bu hadisi Beyhaki şu mânâya gelen lafızlarla rivayet etmiştir "Said b. el-Müseyyeb'den rivayet olunduğuna göre; Adamın birisi bir kadınla evlenmişti. Kadınla birleşince onu hâmile buldu. Durumu peygamber (s.a.v.)'e bildirdi bunun üzerine Hz. Peygamber bunları ayırdı, kadına (verilmek üzere) bir mehir tesbit etti ve kadına yüz celde vurulmasını emretti."

 

Sözü geçen evliler'in ayrılmalarının her ikisinin de isteği üzerine oldu­ğu düşünülebileceği gibi sadece kendisine boşama izni verilen erkeğin iste­mesiyle olduğu da düşünülebilir. Bununla beraber buradaki ayrılığın, er­keğin, kadınla cinsi münasebetten menedilmesi anlamına geldiğini söyle­mek de mümkündür. Çünkü zinadan hâmile kalan bir kadınla doğuruncaya kadar cinsi münâsebette bulunmak yasaktır. Bu sebeple Hz. Peygam­ber Basra b. Eksem'e çocuğunu doğuruncaya kadar karısıyla cinsi münâ­sebette bulunmasını yasaklamış olabilir. Bu konuda daha geniş bilgi al­mak için önceki hadisin şerhine bakılabilir.