SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

VİTR BAHSİ

<< 1476 >>

DEVAM: 22. Kur'an-ı Kerim Yedi Harf Üzere İndirilmiştir

 

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ فَارِسٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا مَعْمَرٌ قَالَ قَالَ الزُّهْرِيُّ إِنَّمَا هَذِهِ الْأَحْرُفُ فِي الْأَمْرِ الْوَاحِدِ لَيْسَ تَخْتَلِفُ فِي حَلَالٍ وَلَا حَرَامٍ

 

Zührî demiştir ki: Bu harfler (vecihler) ancak aynı hükümdedir. Helal ve haram konusunda farklılık göstermezler.

 

 

İzah:

Sadece Ebû Dâvûd rivayet etmiştir.

 

Ziihrî bu eserde bundan evvelki hadîste bahsi geçen vecih ya da lehçe farklılıklarının lâfız farklılıkları olduğunu, bir veçhe göre helal olan şeyin başka bir vecihte haram olmayacağını belirtmektedir.

 

Zührî'nin bu sözleri Buharî ve Müslim'de İbn Abbas (r.anhuma)'dan merfuân rivayet edilen aynı konudaki bir hadisin sonunda şu ifadeye yer ve­rilmektedir:

 

İbn Şihab dedi ki: Bana bu yedi harfin aynı hükümde olup helal ve ha­ram konusunda farklılık yaratmadığı ulaştı."

 

Zühri'den rivayet edilen bu sözler, yedi harften maksadın mana farklı­lıkları olduğunu söyleyenlerin sözlerini reddetmektedir. Bundan sonraki ha­dis, Zührî'nin görüşünü takviye etmektedir.