DEVAM: 9. Kur'ânı
Hizblere Ayırmak (Günlere yada Saatlere bölerek Okumak)
حَدَّثَنَا
نُوحُ بْنُ
حَبِيبٍ
أَخْبَرَنَا
عَبْدُ
الرَّزَّاقِ
أَخْبَرَنَا
مَعْمَرٌ
عَنْ سِمَاكِ
بْنِ
الْفَضْلِ
عَنْ وَهْبِ
بْنِ
مُنَبِّهٍ
عَنْ عَبْدِ
اللَّهِ بْنِ
عَمْرٍو
أَنَّهُ
سَأَلَ
النَّبِيَّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فِي كَمْ يُقْرَأُ
الْقُرْآنُ
قَالَ فِي
أَرْبَعِينَ يَوْمًا
ثُمَّ قَالَ
فِي شَهْرٍ
ثُمَّ قَالَ
فِي
عِشْرِينَ
ثُمَّ قَالَ
فِي خَمْسَ
عَشْرَةَ
ثُمَّ قَالَ
فِي عَشْرٍ
ثُمَّ قَالَ
فِي سَبْعٍ لَمْ
يَنْزِلْ
مِنْ سَبْعٍ
Abdullah b. Amr
(r.a.)'den rivayet edildiğine göre, O Resûlullah (s.a.v.)'e: Kur'an kaç günde
okunur (hatmedilir)? diye sormuş. Efendimiz: "Kırk günde” sonra "bir
ayda"; sonra "yirmi, onbeş, on ve yedi günde" buyurmuş daha
aşağı inmemiştir.
İzah:
Tirmizî, Kur'ân
Tirmizî bu hadisi
"Kur'an-ı Kerimi kırk günde okuyunuz" lâfzı ile Vehb b. Münebbih'den
muttasıl olarak rivayet etmiş ve "hasen-garib" demiştir. Tirmizî'nin
başka bir rivayeti ise mürseldir.
Bu hadis Kur'ân'ın
hatmedileceği asgarî müddet itibariyle 1388 no'lu Ebû Seleme hadisine muvafık
olmakla beraber, ekseri müddet yönünden gecen hadislere muhaliftir. Çünkü bu
konudaki diğer hadisler de azamî müddet bir ay olarak zikredildiği halde,
burada kırk gün denilmiştir.
Rivayetler arasındaki
bu farklılık, hadisenin tekrarlanışına hamledilerek izâle cihetine gidilmiştir
.Bir seferinde râvilerden birisi kırk günü duyup nakletmiş başka bir seferinde
bir başkası bir ay işitip rivayet etmiştir.
Bu hadis esas alınarak
Kur'an'ı en fazla kırk günde bir defa hatmetmenin gerekli olduğu
söylenilmiştir.