DEVAM: 22. Mescid'e
Tükürmenin Keraheti
حَدَّثَنَا
قُتَيْبَةُ
بْنُ سَعِيدٍ
حَدَّثَنَا
الْفَرَجُ
بْنُ
فَضَالَةَ
عَنْ أَبِي
سَعِيدٍ
قَالَ
رَأَيْتُ
وَاثِلَةَ
بْنَ الْأَسْقَعِ
فِي مَسْجِدِ
دِمَشْقَ بَصَقَ
عَلَى
الْبُورِيِّ
ثُمَّ
مَسَحَهُ بِرِجْلِهِ
فَقِيلَ لَهُ
لِمَ
فَعَلْتَ هَذَا
قَالَ
لِأَنِّي
رَأَيْتُ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَفْعَلُهُ
Ebu Said
(el-Himyeri)'den, demiştir ki; - Vasile b. el-Eska'ı Dimeşk mescidinde gördüm.
Hasıra tükürdü sonra onu ayağı ile sürteledi. Kendisine bunu niçin yaptığı
sorulunca: "İnanın, ben Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) böyle
yaparken gördüm" dedi.
Sadece Ebu Davüd
rivayet etmiştir.
AÇIKLAMA: Dimeşk: Şam'dır. Bu
hadis daha önce Secen ve mescide tükürmenin hata, tükürülürse keffaretinin, o
tükrüğü gömmek olduğunu belirte'ri hadislere"zıt görünmektedir. Çünkü,
hasırın üzerine tükürülünce o tükürüğün gömülmesi mümkün değildir. Üstelik onu
sürtmek pisliği yayar ve zararını artırır. Fakat bu hadisin senedinde bulunan
Ferec b. Fudale'yi, birçok kişi zayıf saymaktadır. Öyle olunca, bu hadis
öncekilerin mertebesine çıkamaz ve onlara muarız olamaz. Dolayısıyla, görülen
muhalefetin önceki hadislere zararı yoktur.