بَاب
فِي تَرْكِ
الْوُضُوءِ
مِمَّا
مَسَّتْ
النَّارُ
74. Ateşte Pişen Şeyi
Yemekten Dolayı Abdest Bozulmaz
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
اللَّهِ بْنُ
مَسْلَمَةَ
حَدَّثَنَا
مَالِكٌ عَنْ
زَيْدِ بْنِ
أَسْلَمَ عَنْ
عَطَاءِ بْنِ
يَسَارٍ عَنْ
ابْنِ
عَبَّاسٍ
أَنَّ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
أَكَلَ
كَتِفَ شَاةٍ
ثُمَّ صَلَّى
وَلَمْ
يَتَوَضَّأْ
İbn Abbas (r.a) demiştir
ki: "Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bir koyunun (pişmiş olan)
küreğini(n etini) yedi. Sonra abdest almadan namaz kıldı."
Diğer tahric: Buhari,
vudu’; Müslim, hayz; Muvatta, tahare; Ahmed b. Hanbel
AÇIKLAMA: Hadiste ifade edilen
bu hadise, Fethu’I-Bari'nin beyanına göre, Duba'a bint Zübeyr b.
Abdi'l-Muttalib'in evinde olmuştur. İbn Abbas'ın teyzesi Meymune'nin evinde
olduğunu söyleyenler de vardır.
Bu
ve bu babtaki diğer hadisler, pişmiş et yemekten dolayı abdest almanın lazım
olmadığına işaret etmektedir. Hulefa-i Raşidin ve ashab'ın ileri gelenleri ile
dört mezhep imamının görüşü de böyledir.
Ömer
b. Abdilaziz, Hasen el-Basri, Zühri ve Ebu Kılabe'nin ateşte pişen eti yemekten
dolayı abdest almanın gerekli olduğu görüşünde oldukları rivayet edilmiştir. Bu
görüş sahipleri bundan sonraki babta gelecek olan hadislere dayanmışlardır.
Cumhur ise o hadislerin, üzerinde durduğumuz babın hadisleri ile nesh
edildiğini söylemişlerdir.