DEVAM: 51. Nebi
(sallallahu aleyhi ve sellem)’in Abdest Alış Şekli
حَدَّثَنَا
إِسْحَقُ
بْنُ
إِسْمَعِيلَ
حَدَّثَنَا
سُفْيَانُ
عَنْ ابْنِ
عَقِيلٍ بِهَذَا
الْحَدِيثِ
يُغَيِّرُ
بَعْضَ مَعَانِي
بِشْرٍ قَالَ
فِيهِ
وَتَمَضْمَضَ
وَاسْتَنْثَرَ
ثَلَاثًا
İshak b. İsmail, Süfyan
vasıtası ile İbn Akil'den şu (bir evvelki) hadis'i rivayet etmiştir. Ancak
Süfyan (bir evvelki) Bişr hadisin bazı manalarını değiştirmiştir. Süfyan bu
rivayetinde: "Ve Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) Üç kere ağzına
ve burnuna su verdi." demiştir.
Diğer tahric: Tirmizî,
tahare; ibn Mace, tahare
AÇIKLAMA: Mevzumuzu teşkil eden
Süfyan b. Uyeyne hadisi ile bir önceki Bişr b. el-Mufaddal hadisi, mana
itibariyle birbirlerinin aynısı iseler de Süfyan, "Resul-i Ekrem (s.a.v.)
ağzına ve burnuna üç kere su verdi" demek suretiyle bir önceki Bişr
hadisinden farklı bir ifade kullanmış ve aralarında bir farklılık meydana
gelmiştir. Zira Bişr'in rivayetinde Rasul-i Ekrem'in ağzına ve burnuna birer
kere su verdiği ifadesi vardı. Bir önceki hadisin şerhinde açıkladığımız gibi
ulema her iki rivayetle de amel etmenin caiz olduğu görüşündedir.