باب:
هل يجعل
للنساء يوم
على حده في
العلم.
35. İlim (Öğretmek) İçin Kadınlara Özel Gün Ayrılır Mı?
حدثنا
آدم قال:
حدثنا شعبة
قال: حدثني
ابن الأصبهاني
قال: سمعت أبا
صالح ذكوان:
يحدث عن أبي سعيد
الخدري:
قال
النساء للنبي
صلى الله عليه
وسلم: غلبنا عليك
الرجال،
فاجعل لنا
يوما من نفسك،
فوعدهن يوما
لقيهن فيه،
فوعظهن
وأمرهن، فكان
فيما قال لهن:
(ما منكن
امرأة تقدم
ثلاثة من
ولدها، إلا
كان لها حجابا
من النار).
فقالت امرأة:
واثنين؟ فقال:
(واثنين).
[-101-] Ebu Sâid el-Hudrî (r.a.) şöyle demiştir: Kadınlar Nebi (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'e Ey Allah'ın Resulü erkeklerden bize meydan kalmıyor. Bize
kendinden bir gün ayır" dediler. Nebi s.a.v. de kadınlara bir gün
belirledi. O günde kadınlarla buluşarak onlara vaaz verdi, bazı hususları
emretti. Emrettikleri arasında şu sözleri de vardı.
İçinizden âhirete (kendinden önce) üç çocuk yollayan her kadın
için bu çocuklar cehenneme karşı bir siper olur".
Bir kadın: "Ya iki çocuk?" diye sordu. Nebi (Sallallahu
aleyhi ve Sellem), iki çocuk da öyledir' buyurdu.
Tekrar: 1249, 7310
(102) - حدثنا
محمد بن بشار
قال: حدثنا
غندر قال:
حدثنا شعبة،
عن عبد الرحمن
بن
الأصبهاني،
عن ذكوان، عن
أبي سعيد
الخدري، عن
النبي صلى
الله عليه
وسلم بهذا .وعن
عبد الرحمن بن
الأصبهاني
قال: سمعت أبا
حازم عن أبي
هريرة قال : (ثلاثة لم
يبلغوا الحنث).
[-102-] Ebu Hureyre'nin rivayetine göre Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
Buluğa ulaşmamış üç çocuk" demiştir.
Tekrar: 1250.
AÇIKLAMA: Kişinin
günahlarının yazılması buluğdan sonra olduğu için, Nebi s.a.v. burada
"buluğdan önce" demiştir. Bunun sırrı şudur: Bu devirde onlar
hakkında ana-babaya isyan söz konusu değildir. Bu sebeple söz konusu dönemde
ölen çocuk için üzülmek daha şiddetli olur.
Hadis, sahabe kadınlarının din ile ilgili hususları öğrenmeye
karşı ne kadar istekli olduklarını göstermektedir. Yine bu hadis vaatte
bulunmanın caiz olduğunu anlatmaktadır. Müslümanların çocukları bu hadise göre
cennettedir.
Bir kimsenin küçük yaşta ölen iki çocuğu da kendisi için
cehenneme karşı siper olur. Bu, daha sonra Cenazeler bölümünde de geleceği
üzere yalnızca kadınlara özgü bir hüküm değildir.[Bkz. Cenaiz, 1249. hadis.]