DUHAN 33 |
وَآتَيْنَاهُم
مِّنَ
الْآيَاتِ
مَا فِيهِ
بَلَاء
مُّبِينٌ |
33. Ve onlara
kendilerinde apaçık bir imtihan bulunan bir kısım ayetler de vermiştik.
"Ve onlara
kendilerinde apaçık bir imtihan bulunan bir kısım ayetler" Musa'ya ait
birtakım mucizeler "de vermiştik."
Katade dedi ki: Ayetlerden
kasıt, onların Firavun'dan kurtarılmaları, onlar için denizin yarılması, bulut
ile gölgelendirilmeleri, üzerlerine men ile selvanın indirilmesidir. Bu durumda
bu, İsrailoğullarına yönelik bir hitab olur.
Ayetler'den kastın asa
ve el olduğu da söylenmiştir. Muhtemelen el-Ferra'nın görüşü budur. Bu takdirde
de hitab Firavun kavmine yönelik olur.
Üçüncü görüşe göre
bundan kasıt, Allah'ın kendilerinden savdığı kötülük ve onlara yerine
getirmelerini emrettiği hayırdır. Bu açıklamayı Abdu'r-Rahman b, Zeyd
yapmıştır. Bu durumda da hitab, aynı zamanda her iki kesime birlikte yani hem
Firavun kavmine, hem de İsrailoğullarına yöneltilmiş olur.
Yüce Allah'ın:
"Apaçık bir imtihan" buyruğu ile ilgili dört çeşit açıklama
yapılmıştır:
1. Bundan kasıt, açık
bir nimettir. Bu açıklamayı el-Hasen ve Katade yapmıştır. Nitekim Yüce Allah:
"Kendi nezdinden güzel bir imtihan ile denemek için" (Enfal, 17) diye
buyurmaktadır. şair Züheyr de şöyle demiştir: "Onları, sınadığı imtihanın
en hayırlısı ile sınadı."
2. Çetin azab demektir,
Bu açıklamayı el-Ferra yapmıştır.
3. Mümin ile kafirin
kendisi ile ayırdedileceği bir imtihandır. Bu açıklamayı da Abdu'r-Rahman b,
Zeyd yapmıştır.
4. Yine ondan nakledildiğine
göre: onların imtihan edilmeleri bolluk ve sıkıntılar ile denenmeleridir. Daha
sonra Yüce Allah'ın: "Biz sizi şer ve hayırla imtihan olmak üzere
deneriz" (el-Enbiya, 35) buyruğunu okudu,
SONRAKİ SAYFA İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNK’E
TIKLAYIN