HAKİM el-Müstedrek |
MA’RİFETU’S-SAHABE |
1729- Ebu Kuhafe'nin Oğlu Ebu Bekr (r.a) |
Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'ın halifesi Ebu Kuhafe'nin oğlu Ebu Bekr es-Sıddik (r.a)'ın
ve Buhari ile Müslim'in tahriç etmemiş oldukları faziletlerinin bir kısmı
şöyledir:
4459- * ... Bize Haccac
b. Ebi Meni'dedesinden tahdis etti. O ez-Zühri’den şöyle dediğini nakletti: Ebu
Bekr es-Sıddik'ın adı Abdullah'tır. Abdullah, Osman'ın, o Amir'in, o Amr'ın, o
Kab'ın, o Sad'ın, o Teym'in, o Murre'nin, Kab'ın, o Lueyy'in, o Valib'in, o da
Fihr'in oğludur.
4460- * ... Bize Salih
b. Musa et-Talhi, Muaviye b. İshak'tan tahdis etti O Talha kızı Aişe’den, o
müminlerin annesi Aişe (r.anha)’den şöyle dediğini nakletti: Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Kim cehennem ateşinden azad edilmiş
(atik) birisini görmekten memnun alacaksa Ebu Bekir'e baksın." Doğduğu
vakit ailesinin kendisi verdiği isim ise Abdullah b. Osman b. Amir b. Amr'dır
ama daha sonra "Atik" ismi daha çok kullanılır oldu.
Bu senedi sahih bir
hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahric etmemişlerdir.
Diğer Tahric: Tirmizi,
3679'da muhtasar olarak garip bir hadistir diyerek. Ayrıca Ebu Ya'la,
Mecmau'z-Zevaid, IX, 40-41'de belirtildiği üzere buradakinden daha eksiksiz bir
şekilde tahriç etmistir. Heysemi: Tirmizi bunu kısmen rivayet etmiştir.
Senedinde Salih b. Musa et-Talhi vardır ki o zayıf bir ravidir demektedir.
Derim ki: Aslında (Heysemi'nin) bu hadisi Taberani Kebir, (I, ıo) tarafından rivayet
edildiğini de belirtmesi gerekirdi. Hadisi aynı şekilde İb:; Hacer,
el-Metalibu'l-Aliye, 3896'da zikretmiş olmakla birlikte bu hadisi de orada
zikretınemesi gerekirdi. O da Heysemi'nin zikrettiğinin aynısını belirtmiştir.
Busiri de el-İthaf adt eserinde böyle demiştir. Zehebi de aynı şekilde Salih
sebebiyle hadisin illetli olduğunu söylemiş ve zayıf olduğunu belirtmişlerdir
demiştir. Senedi de muzlim (karanlık)dir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
1730- Ebu Bekr'e
(r.a.) Sıddik Adının Verilişini Hissettiren Hadisler