HAKİM el-Müstedrek |
NEBİ VE RESULLER’İN TARİHİ |
1573- Salih (a.s)'ın Şekil ve Şemaili |
4121- * ... Vehb b.
Münebbih'ten dedi ki: Salih, Ubeydullah'ın, o Cabir'in, o Semud'un, o Cabir'in,
o Sam'ın, o Nuh'un oğluna dair hadistir. Vehb dedi ki: Allah ergenlik çağına
yaklaştığı vakit Salih'i kavmine (peygamber olarak) gönderdi. Kırmızıdan beyaza
yakın, saçları dalgalı bir adamdı. Meryem oğlu İsa gibi A.S. çıplak ayakla
yürür, ayakkabı giyinmez, yağ -ürünmez, bir ev, bir mesken edinmez birisi idi.
O hep Rabbinin dişi devesi ile birlikte oluyordu. Deve nereye yöneliyorsa o da
onunla birlikte gidiyor, nerede konaklarsa onunla beraber konaklıyordu. Dişi
deve kesilmeden önce kırk gün oruç tutmuştu. Sağ eli üzerinde bir alamet olmak
üzere bir ben -ardı. Aralarında genç bir delikanlı olduğu zamandan itibaren
saçları 2ğarıncaya kadar kırk yıl boyunca kendilerini Allah'a davet etti. Bu
zaman zarfında ise onların azgınlıklarından başka bir şeyleri artmıyordu.
4122- * ... Bize Harmele
b. Abdulaziz b. er- Rabi b. Sebre tahdis etti. Bana babam kendi babasından
tahdis etti. O dedesinden şöyle dediğini nakletti:
Tebuk gazvesinde Hicr'de
konakladık. Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Kim bu sudan bir yemek
yapmış ise onu derhal atsın" buyurdu. (Sebre) dedi ki: Onlardan kimi hamur
yoğurmuş, kimi ise çorba hazırlamıştı. Hepsini döktüler.
Bu senedi sahih bir
hadis olmakla birlikte Buhari ve Müslim bunu tahriç etmemişlerdir. Ancak her
ikisi de Cuveyriye b. Esma'nın, Nafi" den, onun İbn Ömer’den rivayet etmiş
olduğu insanlar Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ile birlikte Semud
kavminin Hicr denilen yerinde konakladılar şeklindeki buradakinden farklı
lafızlarla gelen hadisi ittifakla rivayet etmişlerdir.
Diğer Tahric:
Taberani, Kebir, 6551, 6552; Heysemi, Mecmau'z-Zevaid, X, 290'da hadisi
kaydetmiş ve hakkında bir şey söylememiştir. Hakim'in senedi ise sakıncası
bulunmayan bir senettir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan: