HAKİM

el-Müstedrek

NEBİ VE RESULLER’İN TARİHİ

 

1557- İsmail (a.s)'ın Şekli, Şemaili ve Nitelikleri

 

4087- * ... Bize el-Huseyn b. Zekvan, el-Hasen'den tahdis etti. O Semura’dan, o Kab’dan şöyle dediğini nakletti: İbrahim'in oğlu İsmail Allah'ın "sözünde duran" adını verdiği nebisi idi. Bir parça sertliği olan bir adamdı. Allah'ın düşmanlarına karşı mücahede eder, Allah da onlara karşı kendisine yardım eder, zafer nasip ederdi. Kafirlere karşı çok şiddetli savaşırdı. Allah yolunda hiçbir kimsenin kınamasından korkmazdı. Başı küçük, boynu kalın, elleri ayakları uzun hatta ayakta iken elleri dizlerine kadar varırdı. Gözleri küçük, burnu uzun, omuzları geniş, parmakları uzun, boğazı dışarı çıkık, güçlü, kafirlere karşı da şiddetli ve sertti. "O kendi ehline (kavmine) namazı ve zekatı emrederdi ve o Rabbi katında makbul (razı olunmuş) kimse idi" (el-Kehf, 55) (Devamla) dedi ki: Onun zekat ı yüce Allah'a mallarından kurban takdim etmesi şeklinde idi. Kime ne söz verdiyse mutlaka onu yerine getirirdi. Bu sebeple de Allah ona: "O sözünde duran rasul bir peygamberdi" (Meryem, 54) diye adlandırmıştır.

 

Diğer Tahric: ed-Durru'l-Mensur, IV, 492'de yalnızca Hakim'i kaynak olarak göstermektedir. Hadis hakkında Zehebi: Senedi zayıftır demektedir. Derim ki: Mudrik b. Abdurrahman'ın Lisanu'l-Mizan, VI, ı2'de belirtildiği gibi münker rivayetleri vardır. Hafız ondan sika diye söz eden kimsenin adını vermemektedir. Mervan'a gelince, İbn Ebi Hatim hakkında doğrudur derken, el-Ezdi: Hakkında (tenkit edici manada) konuşurlar demiştir. Lisan, VI, IS'te böyle demektedir. Diğer taraftan el- Hasen'in Semura’dan hadis dinlemesi hususunda meşhur bir görüş ayrılığı vardır. Bundan ötürü Hakim hadis hakkında bir şey söylememiştir. Ayrıca bk. Müstedrek, II, 557 (4097 numaralı hadisin notu)

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

1558- Kurban Edilmek istenenin ismail mi Yoksa ishak mı Olduğu Hususundaki Görüş Ayrılıklarının Beyanı