HAKİM el-Müstedrek |
NAMAZ |
292- Ezan Okuduğun Takdirde Ezanını Ağır Ağır Oku, Kamet Getirecek Olursan Hızlıca Kamet Getir,
Okuduğun Ezan ile Getirdiğin Kamet Arasında da Yemek Yiyenin (Yemeğini), Su
içenin de içeceğini Bitirecek Kadar Bir Süre Bırak |
760- ... Bize Abdulmun'im b. Nuaym er-Riyahi tahdis etti, bize Amr b. Said el-Esvari tahdis etti, bize Yahya b.
Müslim, el-Hasen ile Ata'dan tahdis
etti. İkisinin Cabir b. Abdullah'tan rivayet
ettiklerine göre Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) Bilal'e
şöyle buyurdu: "Ezan okuduğun takdirde ezanını ağır ağır
oku, kameti hızlıca getir, okuduğun ezan ile getirdiğin kamet arasında da yemek
yiyenin yemeğini bitireceği, içenin de (suyunu) içeceği, abdesti
sıkışmış olanın da def-i hacete girdiği vakit ihtiyacını karşılayacağı kadar
bir süre bırak."
Bu hadisin senedinde Amr b. Faid dışında tenkide
uğramış bir kimse yoktur. Diğerleri Basralı hadis alimleridir. Bu da bunun
dışında bir senedinin olduğunu bilmediğim garib bir
sünnettir. Buhari ve Müslim bunu tahriç
etmemişlerdir.
Diğer Tahric: Tirmizi, 195. Zehebi dedi ki: Darakutni, Amr b. Faid metruk bir ravidir demiştir.
761 - *Bize Ebu Amr Osman b. Ahmed b. es-Semmak tahdis etti, bize Ebu Kılabe tahdis etti, bize Vehb b. Cerir tahdis
etti.
Bana Abdurrahman
b. el-Hasen el-Esedi de
haber verdi, bize İbrahim b. el-Huseyn tahdis etti, bize Adem b. Ebi Iyas tahdis etti.
Bize Ahmed
b. Yakub es-Sakafi de tahdis etti. Bize Muhammed b. Eyyub
tahdis etti, bize Ebu'l-Velid tahdis edip (Vehb ve Adem ile birlikte) dediler ki:
Bize Şube, Ebu Bişr'den tahdis
edip dedi ki: Ben Ebu'l-Melih'i, Abdullah b. Utbe'den, o Um Habibe'den şunu tahdis ederken dinledim: Rasulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem)
müezzinin ezanını duyduğu takdirde müezzin susuncaya kadar dediğinin aynısını
söylerdi.
Bu Buhari
ve Müslim'in şartına göre sahih bir hadis olmakla birlikte onu tahriç etmemişlerdir. Hadisin sahih bir senede bir şahidi
de vardır:
Diğer Tahric: İmam Ahmed, Müsned, VI, 326; İbn Mace, 719; İbn Huzeyme, Sahih, 482; Ebu Ya'la, Müsned, I, 331; Taberani, el-Kebir, XXIII, 428. el-Bılsırl,
Misbahu'z-Zucace'de şöyle
diyor: Senedi sahihtir. Nesai, Abdullah b. Utbe'den rivayet nakletmiş, İbn Huzeyme Sahih'inde rivayetini tahriç
etmiştir. O halde ona göre Abdullah sika bir ravidir.
Derim ki: Abdullah pek
kuvvetli bir ravi değildir. Şu kadar var ki
şahitleriyle birlikte onun rivayet ettiği hadisi hasen
kabul etmek mümkündür.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
293- Kim Kesin Bir
inançla Müezzinin Dediğinin Aynısını Söylerse Cennete Girer