HAKİM el-Müstedrek |
İMAN |
11- Apaçık Dokuz Belgenin Neler Olduğunun Beyanı |
20- Bize Ebu'l-Abbas Muhammed b. Yakub tahdis etti. .. Bize Şube tahdis etti.
Yine bize Ebu'l-Kasım Abdurrahman b. el-Hasen el-Esedi Hemedan'dan haber verdi. .. Bize Adem b. Ebi Iyas
tahdis etti, bize Şube tahdis
etti. Yine bize Ahmed b. Cafer el-Katii
haber verdi. .. Bize Muhammed b.
Cafer tahdis etti, bize Şube, Amr
b. Murre'den tahdis edip
dedi ki: Abdullah b. Seleme'yi,
Safvan b. Assal el-Muradi'den
şöyle dediğini tahdis ederken dinledim: Bir Yahudi
arkadaşına: Gel seninle şu Peygamber'e (s.a.v.) gidelim de ona şu: "Andolsun ki biz Musa'ya apaçık dokuz ayet verdik." (İsra, 101) ayetini soralım.
Arkadaşı: Sen ona Peygamber (nebi) deme. Eğer o senin sözünü işitecek olursa
onun dört gözü olur. (Safvan) dedi ki: Gidip ona
(ayeti) sordular. Allah Rasulü şu cevabı verdi:
"Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmayınız. Hırsızlık yapmayınız, zina
etmeyiniz. Hak ile olması hali dışında Allah'ın haram kıldığı canı
öldürmeyiniz, sihir yapmayınız, faiz yemeyiniz. Günahsız, suçsuz bir kimseyi
alıp da öldürsün diye yetki ve otorite sahibi olan kimseye götürüp teslim
etmeyiniz. Namuslu ve iffetli bir kadına iftirada bulunmayınız ve ey Yahudiler
özel olarak sizin üzerinizde bir yükümlülük olmak üzere cumarteside haddi
aşmayınız" İkisi de onun elini, ayağını öptüler ve: Senin bir nebi
olduğuna şahitlik ederiz dediler. Allah Rasulü:
"Peki Müslüman olmanızı engelleyen nedir?"diye sordu. Onlar: Gerçek
şu ki Davud (a.s) zürriyetinden devamlı bir nebi
gelsin diye dua etmişti. Ayrıca bizler Yahudilerin bizi öldüreceğinden korkarız
dediler.
Bu sahih bir hadis
olup, herhangi bir şekilde onun bir illeti bulunduğunu bilmiyoruz. Buhari ve Müslim bu hadisi tahriç
etmemişlerdir. Ayrıca Safvan b. Assal'in
tek bir hadisini dahi zikretmemişlerdir. Hafız Ebu
Abdullah Muhammed b. Yakub'a, Muhammed b. Ubeydullah'ın: Niçin Buhari ve
Müslim kesinlikle Safvan b. Assal'in
hadisini almamışlardır diye soru sorarken dinledim. Muhammed b. Yakub ona şu cevabı verdi: Buna sebep ona giden rivayet
yolunun bozuk olmasıdır.
Hakim dedi ki: Ebu Abdullah (Muhammed
b. Yakub) bununla Asım'ın, Zirr'den
diye rivayet ettiği hadisleri kastetmektedir. Buhari
ve Müslim, Asım b. Behdele'nin rivayetini almayı terk
etmişlerdir. Ancak Abdullah b. Seleme el-Muradi -el-Hemdani de denilir ve künye si Ebu'l-Aliye'dir-
Ali ve Abdullah'ın ashabının büyüklerindendir. Ayrıca Sad
b. Ebi Vakkas'tan, Cabir b.
Abdullah'tan ve onlardan başka diğer sahabilerden de
hadis rivayet etmiştir. Kendisinden de Ebu'z-Zubeyr el-Mekki ile tabiinden bir
topluluk hadis rivayet etmiştir.
Diğer Tahric: Tirmizi, 3353. Hadisin
aslı Buhari ve Müslim'de ve İmam Ahmed'in
Müsned'inde yer almaktadır. Ancak İbn
Abbas'tan rivayet edilmiştir. Hadis isnadı güçlü bir isnattır. Bu cihetten Nesai II, 142'de; İmam Ahmed, Müsned, IV, 239'da rivayet etmişlerdir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
12- Komşusunun Kötülüklerinden
Kendisini Güven Altında Duymadığı Kimse Cennete Girmez