MÜSNED-İ HANBEL |
BÜYÜK VE KÜÇÜK GÜNAHLAR |
ANA SAYFA
Kur’an Hadis Sözlük Biyografi
34- İçinde Çirkin
ifade veya Yalan veya Allah'ı Anmaktan Alıkoyacak Sözler Bulunan Şiirlerin
Yasaklanması
1. Sa'd b. Ebi Vakkas
24040 (1) Sa'd bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
şöyle buyurdu: ''Sizden birinin içinin irin dolması ve onu çürütmesi kendisi
için içinin şiir dolmasından daha hayırlıdır.''
[Sahih]
Diğer tahric: Müslim
(5956), İbn Mace (3760) ve Tirmizi (2852) rivayet ettiler.
24041 (2)- Sa'd
bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Sizden
birinin içinin irin dolması ve onu çürütmesi, içinin şiir dolmasından daha
hayırlıdır.''
[Sahih]
24042 (3)- Sa'd b. Ebi
Vakkas babasından bildiriyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurdu: ''Sizden birinin içinin irin ve kan dolması kendisi için içinin şiir
dolmasından daha hayırlıdır.''
[Sahih]
24043 (4)- Sa'd der ki:
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Kişinin içinin irin dolması şiir
dolmasından daha hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
2. İbn Ömer
24044 (1) Abdullah b. Ömer der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in şöyle buyurduğunu işittim: ''Sizden birinin içinin irin ve kan
dolması, kendisi için içinin şiir dolmasından daha hayırlıdır. ''
[Sahih]
Diğer tahric: Buhari
(10/453) rivayet etti.
24045 (2)- İbn Ömer der
ki: Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurduğunu işittim:
''Kişinin içinin irin dolmuş olması, kendisi için içinin şiir dolmuş olmasından
daha hayırlıdır.''
[Sahih]
3. Ebu Said el-Hudri
24046 (1) Ebu Said el-Hudri der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) ile beraber Are denilen yerde yol alırken önümüze şiir okuyan bir şair
çıktı. Bunun üzerine Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bu şeytanı
yakalayın'' Ya da: ''Bu şeytanı tutun! Bir adamın içinin irinle dolması,
kendisi için içinin şiirle dolmasından daha hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
Diğer tahric: Müslim,
şi'r 4/1769 (2259) ve Beyhaki (10/244) rivayet ettiler.
24047 (2)- Ebu Said
el-Hudri der ki: Bir ara biz Are denilen yerde Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) ile birlikte yürürken önümüze şiir okuyan bir şair çıktı. Bunun üzerine
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bu şeytanı alın!'' Ya da: ''Bu
şeytanı tutun! Bir adamın içinin irinle dolması, kendisi için içinin şiirle
dolmasından daha hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
4. Ebu Hureyre
24048 (1) Ebu Hureyre der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
''Sizden birinin içinin irin dolması ve onu çürütmesi, kendisi için içinin şiir
dolmasından daha hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
Diğer tahric: Buhari,
edeb 8/45), Müslim 4/1769 (2257), Ebu Davud 4/302 (5009), Tirmizi, edeb 5/140
(2851, "hasen sahih") ve İbn Mace 2/1236 (1) rivayet ettiler.
24049 (2)- Ebu Hureyre
bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Sizden birinin içinin
irin dolması, kendisi için içinin şiir dolmasından daha hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
24050 (3)- Ebu Hureyre
der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Sizden birinin içinin irin
dolması ve onu çürütmesi, kendisi için içinin şiir dolmasından daha
hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
24051 (4)- Ebu Hureyre
der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Sizden birinin içinin irin
dolması ve onu çürütmes( kendisi için içinin şiir dolmasından daha hayırlıdır''
buyurdu.
[Sahih]
24052 (5)- Ebu Hureyre
der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Sizden birinin içinin irin
dolması ve onu çürütmesi, kendisi için içinin şiir dolmasından daha
hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
24053 (6)- Ebu Hureyre
bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Sizden birinin içinin
irin dolması ve onu çürütmesi, kendisi için içinin şiir dolmasından daha
hayırlıdır'' buyurdu.
[Sahih]
5. Şeddad b. Evs
24054 (1) Şeddad b. Evs der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem): ''Kim yatsıdan sonra bir bey it şiir okursa artık o gece kılacağı
namaz kabul olunmaz'' buyurdu.
[Zayıf]
Heysemi (13316) der ki:
"Ahmed, Bezzar ve el-Mu'cemu'l-kebir'de Taberani rivayet etmiştir.
Senedinde Kaza b. Süveyd el-Bahill vardır ki İbn Main onu güvenilir görürken
başkaları zayıf görmüştür. Kalan ravileri güvenilir ravilerdir."
6. Hz. Aişe
24055 (1) Ebu Nevfel b. Ebi Akreb der ki: Hz. Aişe'ye:
"Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanında şiir dinlenir
miydi?" dediğimde: "Bu (şiir) en nefret ettiği söz idi"
karşılığını verdi.
[Sahih]
Heysemi (8/119):
"Ravileri Sahih'in ravileridir" dedi.
24056 (2)- Ebu Nevfel
der ki: Hz. Aişe'ye: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanında
şiir dinlenir miydi?" dediğimde: "Bu (şiir) en nefret ettiği söz
idi" karşılığını verdi.
[Sahih]
24057 (3)- Ebu Nevfel
der ki: Hz. Aişe'ye: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yanında
şiir dinlenir miydi?" dediğimde: "Bu (şiir) en nefret ettiği söz
idi" karşılığını verdi.
[Sahih]
7. Ebu Berze
24058 (1) Ebu Berze der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
ile birlikte bir seferde idik. İki kişinin şarkı söylediğini ve birinin
diğerine cevap olarak: "Yardımcının kemikleri hala görünmekte, Şavaş
gömülüp kaybolmasını engellemekte" dediğini işitti.
Bunun üzerine Allah
Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Bunların kim olduğuna bakın'' buyurdu.
Oradakiler: "Bunlar filan ve filandır" deyince, Nebi (Sallallahu
aleyhi ve Sellem): ''Allahım! Onları tepe taklak çevir ve cehennem ateşine atlı
diye beddua etti.
[Hasen]
Heysemi (8/121):
"Senedinde çoğu kimsenin zayıf gördüğü Yezid b. Ebi Ziyad
bulunmaktadır" dedi.