MÜSNED-İ HANBEL

CİHAD

 

ANA SAYFA      Kur’an      Hadis      Sözlük      Biyografi

 

DEVAM: 82- Atları Övmek, Onları Allah Yolunda Cihad için Yetiştirmek, Bakımını Güzel Yapmak, Onları Yemlemek; Uzaması Halinde Saçlarını Kesmenin Mekruhluğu

FARKLI HADİSLER

 

4. Enes b. Malik

 

13752 (1) Enes b. Malik der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bereket; atın perçemlerindedir" buyurdu. [Sahih]

 

Diğer tahric: Buhari, cihad (4/34), Müslim, imare 3/1494 (1874), Nesai, hayl 6/221 (3571) ve Beyhaki (6/329) rivayet ettiler.

 

 

 

13753 (2)- Enes b. Malik der ki: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bereket; atın perçemlerindedir" buyurdu. [Sahih]

 

 

 

13754 (3)- Enes b. Malik der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bereket, at'ın perçemlerindedir'' buyurdu.  [Sahih]

 

 

5. Cerir b. Abdillah

 

13755 (1) Cerir b. Abdillah der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in, bir atın yelesini parmağına dolayarak: "Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemine bağlanmıştır'' buyurduğunu gördüm.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Müslim (1872) ve Nesai (6/221) rivayet ettiler.

 

 

6. Cabir b. Abdillah

 

13756 (1) Cabir b. Abdillah der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Kıyamet gününe kadar hayır ve (isteğe) nail olmak atın perçemine bağlıdır. Sahipleri ona bakmakta yardım görür. Perçemlerini okşayınız, ona bereket dileyiniz. Savaş için onları donatınız, cahiliye döneminde olduğu gibi kan dökmek için kullanmayınız.''

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Tahavi, Şerh meani'l-asar'da (3/274) rivayet etti.

Heysemi (9340) der ki: "Hadisi İmam Ahmed ve kısa metinle el-Mu'cemu'l-evsat'ta Taberani rivayet etmiştir. Ahmed'in ravileri güvenilir kimselerdir."

 

 

7. Seleme b. Nufeyl

 

13757 (1) Cubeyr b. Nufeyr, Seleme b. Nufeyl'den bildiriyor: Kendisi Allah Resulü'ne (Sallallahu aleyhi ve Sellem) gelip: "İnsanlar atları önemsemez oldular ve savaş silahlarını bıraktılar. Savaş bitti mi?" dediğimde, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "Savaş daha yeni başladı. Her zaman ümmetimden hak üzere savaşan bir grup olacaktır. Allah bazıfarının kalbini haktan saptıracak ve Allah'ın emri yerine gelinceye kadar bu Müslüman grup bunlardan rızıklanacaktır. Biliniz ki müminlerin yurdu Şam'dır. Kıyamet gününe kadar hayır, atın perçemine bağlanmıştır. ''

 

[Hasen]

 

Diğer tahric: Taberani, el-Mu'cemu'l-kebir'de (6358) rivayet etti.

 

 

8. Ebu Zer

 

13758 (1) Ebu Zer'in bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) kendisine şöyle buyurdu: ''Ey Ebu Zer! Sana söylediğimi iyi anla. Müslümanlardan bir adamın kendisinden istifade edeceği bir deve, kendisinden sonraya bırakacağı Uhud dağı kadar altından daha hayırlıdır. Ey Ebu Zer! Sana söylediğimi iyi anla. Malları çok olanlar kıyamet gününde (sevabı) en az olanlardır. Ancak şöyle şöyle yapanlar bunun dışındadır. Ey Ebu Zer! Sana söylediğimi iyi anla. Kıyamet gününe kadar hayır, atın perçemindedir" veya: "Atın perçeminde hayır vardır. ''

 

[Zayıf]

 

Heysemi (9323) der ki: "Hadisi İmam Ahmed rivayet etmiş olup, ravilerden Ebu'l-Esved el-Gıfarı zayıftır."

9063 (12)'de tekrar etmiştir.

 

 

9. Utbe b. Abdissulemi

 

13759 (1) Utbe b. Abd es-Sülemi der ki: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem), atın kuyruğunu, yelesini ve perçemini yolmayı yasakladı ve: ''Kuyruğu onun yelpazesi ve yelesi IsltlClSıdır (giysisidir). Perçeminde ise kıyamet gününe kadar hayır bağlanmıştır'' buyurdu.

 

[Zayıf]

 

Diğer tahric: Ebu Davud, cihad 3/22 (2542) ve Taberani, M. el-Kebir 17/130 (319) rivayet ettiler.

 

 

 

13760 (2)- Utbe b. Abd es-Sülemi bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem), atın yelesini, perçemini kesip kısaltınayı, kuyruğunu da yalınayı yasakladı ve şöyle buyurdu: ''Kuyruğu onun yelpazesi ve yelesi ısltıcısıdır (giysisidir). Perçeminde ise kıyamet gününe kadar hayır bağlanmıştır,''

 

[Zayıf]

 

 

 

13761 (3)- Utbe b. Abd es-Sülemi der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Atın perçemini kesmeyiniz. Zira onun perçeminde bereket vardır. Yelesini kesip kısaltmayınız, çünnkü o ısıtıcısı (giysisidir). Kuyruğunu da kesip kısaltmayınız, Çünkü o yelpazesidir,"

 

[Zayıf]

 

 

10. Urve b. Ebi'l-Ca'd

 

13762 (1) Urve el-Biriki der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Kıyamet gününe kadar hayır, (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemıne bağlanmıştır'' buyurdu.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Bu kanalla Müslim (1873:99), Buhari (3119), İbn Mace (2305), Tirmizi (1694) ve Nesai (6/222) rivayet ettiler.

 

 

 

13763 (2)- Urve el-Bariki der ki: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in: "Atın perçemine hayır bağlanmıştır'' buyurduğunu işittim. (Şebib ekledi) Ayrıca (Urve'nin) evinin avlusunda da yetmiş at gördüm.

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Şafii, Sünen (638), Buhari (3643) ve Müslim (1873:99) rivayet ettiler.

 

 

 

13764 (3)- Urve b. Ebi'l-Ca'd der ki: Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemine bağlanmıştır'' buyurduğunu işittim.

 

[Sahih]

 

 

 

13765 (4)- İbn Ebi'l-Ca'd el-Bariki, Allah Resulü'nden (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bildiriyor -Veki' rivayetinde: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in şöyle buyurduğunu işittim" demiştir-: "Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçenüne bağlanmıştır, ''

 

[Sahih]

 

 

 

13766 (5)- Urve b, Ca'd bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Hayır, atın perçemine bağlanmıştır'' buyurdu,

 

[Sahih]

 

Diğer tahric: Müslim (1873:98) rivayet etti.

 

 

 

13767 (6)- Urve b. Ca'd el-Bariki der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):

''Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemine bağlanmıştır'' buyurdu.

 

[Sahih]

 

 

 

13768 (7)- Ayzar b. Hureys'in bildirdiğine göre Urve b. el-Ca'd el-Ezdi, Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in: "Hayır, atın perçemine bağlanmıştır'' buyurduğunu işitmiştir.

 

[Sahih]

 

 

 

13769 (8)- Urve b. el-Ca'd bildiriyor: Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem):

''Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemine bağlanmıştır'' buyurdu.

 

[Sahih]

 

 

 

13770 (9)- Urve el-Bariki bildiriyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): ''Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemine bağlanmıştır'' buyurdu.

 

[Sahih]

 

 

 

13771 (10)- Urve b. el-Ca'd el-Bariki der ki: Allah Resulü'nün (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurduğunu işittim: ''Kıyamet gününe kadar hayır, yani (ahirette) ecir ve (dünyada) ganimet atın perçemine bağlanmıştır. ''

 

[Sahih]

 

 

11. Esma binti Yezid

 

13772 (1) Esma binti Yezid bildiriyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Kıyamet gününe kadar hayır ebediyen atın perçenline bağlanmıştır. Kim Allah yolunda cihad niyetiyle ve sevabını ümid ederek at edinip ona harcama yaparsai onun tokluğu ve açlığı, suya kanması ve susuzluğu, tersi ve sidiği, kıyamet günü onun mizanında (hesap tartısında) kurtuluş olarak bulunur. Kim de şöhret için, neşelenip keyiflenmek ve böbürlenmek için ona harcama yaparsa, onun tokluğu ve açlığı, suya kanması ve susuzluğu, tersi ve sidiği, kıyamet günü onun mizanında (hesap tartısında) hüsran olarak bulunur. ''

 

[Hasen]

 

Diğer tahric: İbn Ebi Şeybe (12/481) ve Ebu Nuaym, Hilye'de (9/43) rivayet ettiler. Heysemi (9339) der ki: "Hadisi İmam Ahmed rivayet etmiş olup, ravilerden Şehr zayıftır."

 

 

 

13773 (2)- Esma binti Yezid der ki: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: ''Kim Allah yolunda cihad niyetiyle bir at edinir ve sevabını ümid ederek ona harcama yaparsai onun tokluğu ve açlığı, suya kanması ve susuzluğu, sidiği ve tersi kıyamet günü onun mizanında (hesap tartlsında sevap) olarak bulunur. Kim de riya ve gösteriş için ona harcama yaparsa, bütün bunlar kıyamet günü onun mizanında (hesap tartısında) hüsran olarak bulunur. ''

 

[Hasen]

 

 

SONRAKİ