MÜSNED-İ HANBEL |
CUMA GÜNÜ VE NAMAZI |
DEVAM: 8- Cumaya Erkenden ve Yürüyerek Gitmenin, imama
Yakın Durmanın, Hutbeyi Susup Dinlemenin Fazileti
2. Ebu Said el-Hudri (r.a.)
7600- Ebu Said el-Hudri (r.a.)'in bildirdiğine göre Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Cuma gününde melekler
mescidin kapılarında oturup gelenleri sırasıyla yazarlar. Cuma namazına
erkenden gelenler geliş zamanına göre kurban kesmiş gibi sevap kazanırlar.
Geliş zamanına göre kimisi deve, kimisi sığır, kimisi koyun, kimisi tavuk,
kimisi kuş kesmiş gibi sevap kazanırken, kimisi de sadaka olarak yumurta vermiş
gibi sevap kazanır. Müezzin ezanı okuyup imam minbere oturduğu zaman da
melekler yazdıkları sahifeleri dürüp zikri dinlemek için mescide girerler. ''
[Hasen]
Diğer tahric: Nesai, es-Sünenu'l-kübra'da (Tuhfe, 4137)
rivayet etti.
Heysemi (2/177) der ki: "Hadisi Ahmed b. Hanbel rivayet
etmiş olup ravileri güvenilir ravilerdir."
3. Ebu Umame
7601 (1) Ebu Umame'nin bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Cuma gününde melekler mescidin
kapılarına gelip otururlar ve birinci, ikinci, üçüncü ... olarak namaza
gelenleri sırasıyla yazarlar. İmam namaza çıktığı zaman da yazdıkları sahifeler
dürülürler. ''
[Hasen]
7602 (2)- Ebu Umame'nin bildirdiğine göre Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur: ''Cuma gününde melekler
ellerinde sahifelerle mescidin kapılarında oturup namaza gelenleri sırasıyla
yazarlar. İmam namaza çıktığı zaman da yazdıkları sahifeler dürülür.11 Ebu
Galib der ki: Ebu Umame'ye: "İmam minbere çıktıktan sonra gelenin cuma
namazı olmuyor mu?" diye sorduğumda: "Olur, ama sevabı sahifelere
yazılanlar gibi değildir" dedi.
[Hasen]
Heysemi (3079) der ki: "Hadisi Ahmed b. Hanbel ve
el-Mu'cemu'l-kebir'de Taberani rivayet etmiş olup ravilerinden Mübarek b.
Fadale'yi bir grup alim güvenilir kabul ederken, diğerleri zayıf
görmüşlerdir."