MÜSNED-İ HANBEL |
CEMAATLE NAMAZ |
DEVAM: 28- imam'ın Hemen Arkasında Olgun ve Akıl Başında
Olanların Durması
3. Enes b. Malik
7318 (1) Enes bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
namazda hemen arkasında Muhacir ile Ensar'ın durmasını severdi.
[-Sahihtir-]
Diğer tahric: Nesal, es-Sünenu'l-kübra'da (8253) ve İbn Mace
1/313 (977) rivayet ettiler.
7319 (2)- Enes der ki: "Resulullah {Sallallahu aleyhi
ve Sellem} iyice öğrenmeleri için namazda hemen arkasında Muhacir ile Ensar'ın
durmasını severdi."
[-Sahihtir-]
7320 (3)- Enes bildiriyor: "Resulullah {Sallallahu
aleyhi ve Sellem} iyice öğrenmeleri için namazda hemen arkasında Muhacir ile
Ensar'ın durmasını severdi."
[-Sahihtir-]
7321 (4)- Enes bildiriyor: "Resulullah {Sallallahu
aleyhi ve Sellem} iyice öğrenmeleri için namazda hemen arkasında Muhacir ile
Ensar'ın durmasını severdi."
[-Sahihtir-]
4. Ubey b. Ka'b (r.a.)
7322- Kays b. Ubad anlatıyor: Muhammed (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in ashabını görmek için Medine'ye geldim. İçlerinde karşılaşmayı en çok
istediğim kişi ise Ubey'di. Namaz için kamet getirilince Hz. Ömer, Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ashabıyla birlikte namaza geldiler. Ben ilk
safta durdum. Ancak adamın biri gelip ilk safta olanlara şöyle bir baktı.
Benden başka herkesi tanıyınca beni geri çekip benim yerimde durdu. Bu
hareketten sonra nasıl namaz kıldığımı bilemedim. Namaz bittiğinde adam bana şöyle
dedi: "Evladım! Allah seni kötü bir duruma düşürmesin! Sana o hareketi
kabalığımdan dolayı yapmadım. Ama Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
bize: ''Hemen arkamdakı saf ta durun'' buyurmuştu. Ben de imamın arkasında safa
baktığımda senden başka herkesi tanıyordum." Sonra adam konuşmaya başladı.
Cemaat boyunları uzatmış o kadar dikkatle dinliyordu ki böylesini görmüş
değildim. Adamın: "Kabe'nin Rabbine andolsun ki yöneticiler helak olacak!
Ama valIahi onlara değil helakına sebep oldukları müslümanlara acıyorum"
dedi. Sonra o adamın Ubey olduğunu öğrendim.
Hadisin lafzı Süleyman b. Davud'a aittir
[-Sahihtir-]
Diğer tahric. Nesai (2/88), Ebu Davud 1/178 (674), İbn Mace
11312 (976) ve Müslim 1/323 (432) rivayet ettiler. Hakim 4/226 (8602) hadisin
-Sahihtir- olduğunu söylemiştir.