MÜSNED-İ HANBEL |
YOLCULUK ADABI VE İBADET |
DEVAM: 12- Namazı Kısaltarak Kılmak için Gereken Zaman ile
Mesafe
4. İbn Ömer
6860 (1) Sumame b. Şerahil der ki: İbn Ömer'in yanına gittim ve:
"Yolcu namazı ne kadardır?" diye sordum. İbn Ömer: "Akşam namazı
dışındaki diğer namazlar ikişer rekattıL Akşam namazı ise üç rekat olarak
kılınır" dedi. Ona: "Zul-Mecaz'da iken nasıl kılalım?"
dediğimde, İbn Ömer: "Zul-Mecaz neresi?" diye sordu. "Bir araya
gelip alışveriş yaptığımız, yirmi veya yirmi beş gün boyunca kaldığımız bir
yer" karşılığını verdiğimde şöyle dedi: "Be adam! Bazen Azerbeycan'da
dört ay (veya iki ay) boyunca kalırdım ki gidenlerin namazı ikişer rekat olarak
kıldığını görürdüm. Nebi'in de (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namazı ikişer
rekat olarak kıldığını bizzat kendi gözlerimle gördüm." Sonra İbn Ömer
bana: "Andolsun ki Resulullah sizin için, Allah'a ve ahiret gününe
kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çok zikredenler için güzel bir örnektir,,[Ahzab
21] ayetini okudu.
[-Sahihtir-]
Heysemi (2958) der ki: "Hadisi Ahmed b. Hanbel rivayet
etmiş olup ravileri güvenilir ravilerdir."
6861 (2)- Sumame b. ŞeraMI anlatıyor: İbn Ömer'in yanına
gittiğimde: "Yolcu namazı ne kadardır (kaç rekattır)?" diye sorduk.
İbn Ömer: "Akşam namazı dışındaki diğer namazlar ikişer rekattır. Akşam
namazı ise üç rekat olarak kılınır" dedi. Ona: "Zul-Mecaz'da iken
nasıl kılalım?" dediğimde, İbn Ömer: "Zul-Mecaz neresi?" diye
sordu. "Bir araya gelip alışveriş yaptığımız, yirmi veya yirmi beş gün
boyunca kaldığımız bir yer" karşılığını verdiğimde şöyle dedi: "Be
adam! Bazen Azerbeycan'da dört ay (veya iki ay) boyunca kalırdım ki gidenlerin
namazı ikişer rekat olarak kıldığını görürdüm. Nebi (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in de namazı ikişer rekat olarak kıldığını bizzat kendi gözlerimle
gördüm." Sonra İbn Ömer: "Andolsun ki Resulullah sizin için, Allah'a
ve dhiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah'ı çok zikredenler için güzel bir
örnektir"[Ahzab 21] ayetini okudu.
[-Sahihtir-]
Heysemt, Mecmau'z-Zevaid'de (12/158): "Ahmed rivayet
etti, ravileri güvenilirdir" demiştir. Ayrıca İbn Hacer, Telhfs'de (129),
Müsned'i kaynak göstererek zikretmiştir.