MÜSNED-İ HANBEL |
NAMAZGAH VE GİYSİ |
DEVAM: 2- Ayakkabıyla Namaz Kılmak
2. Ebu Hureyre (r.a.)
4034 (1) Ebu Hureyre bildiriyor: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) bazen ayakta bazen de otururarak su içerdi. Bazen ayakkabıyla bazen de
çıplak ayakla namazı kılardı." [Hasen]
Heysemi (2241)
4035 (2)- Ebu'l-Ebver bildiriyor: Adamın biri Ebu Hureyre'ye
geldi ve: "Sen mi insanları ayakkabılarıyla namaz kılmaktan
alıkoyuyorsun?" diye sordu. Ebu Hureyre şu karşılığı verdi: "Hayır,
alıkoymuyorum. Ancak şu mekanın hürmetine andolsun ki bu Makam'da Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ayakkabısıyla namaz kıldığını gördüm. Namazı
bitirip giderken ayakkabıları hala ayaklarındaydı. Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) öncesinde de oruç tutmadıktan sonra sadece Cuma gününü oruçlu
geçirmeyi yasakladı." [Hasen]
4036 (3)- Ebu Hureyre der ki: "Resulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in ayakkabılarıyla namaz kıldığını gördüm."
İsnadmda kimliği belirsiz olan bir ravi vardır.
4037 (4)- Abdulmelik b. Umeyr, Haris b. Ka'b oğullarından
bir adamdan bildiriyor: Ebu Hureyre'nin yanına otururken adamın biri geldi ve:
"Ey Ebu Hureyre! Sen mi insanları Cuma gününde oruç tutmaktan
alıkoyuyorsun?" diye sordu. Ebu Hureyre şu karşılığı verdi: "Hayır!
Ancak ömrüme ve şu mekanın hürmetine andolsun ki Resulullah (Sallallahu aleyhi
ve Sellem)'in: "Öncesinde de oruç tutmadıktan sonra sadece Cuma gününde
oruç tutmayın'' buyurduğunu işittim."
Başka bir adam gelip: "Sen mi insanları ayakkabılarıyla
namaz kılmaktan alıkoyuyorsun?" diye sordu. Ebu Hureyre şöyle dedi:
"Hayır, alıkoymuyorum. Ancak ömrüme ve şu mekanın hürmetine andolsun ki bu
Makam'da Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ayakkabısıyla namaz
kıldığını gördüm. Namazı bitirip giderken ayakkabıları hala
ayaklarındaydı." [Hasen]
Diğer tahric: Şahidini Buhari, savm (2/54), Müslim, siyam
2/801 (1144), Ebu Davud 2/320 (2420) ve Tirmizi 3/110 (743, "hasen
sahih") rivayet ettiler.
4038 (5)- Ebu Hureyre der ki: "Cuma gününde oruç
tutmamanızı söyleyen ben değilim. Ancak Resulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'in: ''Öncesinde de oruç tutmadıktan sonra sadece Cuma gününde oruç tutmayın''
buyurduğunu işittim. Ayakkabıyla namaz kılmayı kendimden yapmış değilim. Ancak
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in ayakkabılarıyla namaz kıldığını
gördüm." [-Sahihtir-]
4039 (6)- Ziyad el-Harisi bildiriyor: Adamın birinin Ebu
Hureyre'ye: "Sen mi insanları ayakkabılarıyla namaz kılmaktan
alıkoyuyorsun?" dediğini işittim. Ebu Hureyre şu karşılığı verdi:
"Kutsal olan bu mekanın Rabbine andolsun ki hayır! Kutsal olan bu mekanın
Rabbine andolsun ki hayır! Ancak Muhammed (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in bu
Makam'da ayakkabısıyla namaz kıldığını gördüm. Namazı bitirip giderken
ayakkabıları hala ayaklarındaydı." [Hasen]
Heysemi (2240) der ki: "Hadisi Ahmed b. Hanbel ve
muhtasar olarak Bezzar rivayet etmiş olup Ziyad b. Evber el-Harisı dışındaki
ravileri güvenilir ravilerdir. Ziyad'ın ise biyografisini yazarı, onu
güvenirlik ya da zayıflıkla nitelendiren müellif bilmiyorum."
4040 (7)- Ziyad el-Harisi bildiriyor: Adamın biri Ebu
Hureyre'ye: "Sen mi insanları Cuma gününde oruç tutmaktan alıkoyuyorsun?"
diye sorunca, Ebu Hureyre üç defa: "şu Kabe'nin Rabbine andolsun ki
hayır!" dedikten sonra şöyle devam etti: "Ancak Muhammed (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in: ''Başka günler içinde tutmadıktan sonra sadece Cuma
gününde oruç tutmayın'' buyurduğunu işittim. Aynı şekilde Muhammed (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in ayakkabısıyla namaz kıldığını gördüm. Namazı bitirdiğinde
de ayakkabıları hala ayaklarında olurdu." [Hasen]
Diğer tahric: Şahidini Buhari, savm (2/54), Müslim, siyam
2/801 (1144), Ebu. Davud 2/320 (2420) ve Tirmizi 3/110 (743, "hasen
sahih") rivayet ettiler.