DU’AFA
Zayıf manasına gelen Daif'in çoğuludur.
Hadis Usulünde özellikle çeşitli yönlerden Cerh ve Ta'dil
Alimlerinin tenkidine marus kalmış ve bunun sonucu olarak Zayıf sayılmış Hadis
Ravilerine denmiştir.
Bir Hadis'in Sahih kabul edilip edilmemesi önce onu rivayet eden
Ravilerin Aadalet ve Zabt durumlarına bağlıdır. Bu ikisi sıhhat şartlarının
başında yer alır. Ravinin Adalet sahibi olduğu Zabt vasfı taşıdırğı ancak bu
vasıfları kaybetmesine sebep olan hallerinin olmadığının bilinmesiyle
anlaşılır. Bunun içindirki Cerh ve Ta'dil İlminde söz sahibi Hadis İmamları
Ravilerin Cerh ve Ta'dil açısından hallerini tesbit'e çalışmışlar ve bu alanda
oldukça başarılı olmuşlardır. Çalışmalarının sonucunda elde ettikleri bilgileri
yazdıkları değerli kaynak eserlere geçirmişlerdir. Bu eserlerin bir kısmı
sadece Sika Ravilere aittir. Diğer bir
kısmı ise yalnızca Duafa denilen Zayıf Ravilere ayrılmıştır. Sika ve Zayıf
Ravileri bir arada alanları'da vardır. Zayıf Raviler'e tahsis edilmiş
kitapların en meşhurları :
1: Kitabu'd-Duafa - Muhammed b. Abdullah b. Abdurrahim.
2: KD. - Muhammed b. İsmail el-Buhari (İmam Buhari)
3: Kitabu'd-Duafa ve'l-Metrukin - Ahmed b. Şuayb en-Nesei.
4: Kitabu'd-Duafa el-Kebir - Mıhammed b. Amr b. Musal Ukayli.
5: Kitabu'l-Mecruhin Mine'l-Muhaddisin ve'd-Duafa ve'l-Metrukin -
Muhammed b. Hibban (ibn-i Hibban el Busti).