12- DÜNYADA TATBİK
EDİLEREK ÇEKİLEN CEZALAR SAHİBİ İÇİN KEFFARETTİR
حدثنا قتيبة
حدثنا سفيان
بن عيينة عن
الزهري عن أبي
إدريس
الخولاني عن
عبادة بن
الصامت قال
كنا عند النبي
صلى الله عليه
وسلم في مجلس
فقال
تبايعوني على
أن لا تشركوا
بالله شيئا
ولا تسرقوا
ولا تزنوا قرأ
عليهم الآية
فمن وفي منكم
فأجره على
الله ومن أصاب
من ذلك شيئا فعوقب
عليه فهو
كفارة له ومن
أصاب من ذلك
شيئا فستره
الله عليه فهو
إلى الله إن
شاء عذبه وإن
شاء غفر له
Ubâde b. Sâmit
(r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.)’in yanında
oturuyorduk… Derken Rasûlullah (s.a.v.): “Allah’ın hüküm ve otoritesinde hiçbir
şeyi ortak koşmamaya hırsızlık yapmamaya zina etmemek üzere bana biat
edeceksiniz yani siyasi otoritemi kabul edeceksiniz dedi ve: “…Allah’tan başka hiçbir şeye ilahlık
yakıştırmayacaklarını, hırsızlık yapmayacaklarını zina etmeyeceklerini …” ayetini okudu. (Mümtehine: 12) ve şöyle devam etti. Sizden
kim verdiği bu sözü tutarsa onun mükafatını Allah verecektir. Kim de bu
suçlardan birini işlerde cezasını bu dünyada çekerse o ceza kendisi için
keffarettir. Her kim de bir suç işler de Allah bu dünyada onun suçunu örterse
onun suçunu örterse onun işi de Allah’a kalmıştır. Allah dilerse ona affeder
dilerse ona azâb eder.”
Diğer tahric: Buhârî,
Hudûd; Müslim, Hudûd
قال وفي
الباب عن علي
وجرير بن عبد
الله وخزيمة
بن ثابت قال
أبو عيسى حديث
عبادة بن
الصامت حديث
حسن صحيح وقال
الشافعي لم
أسمع في هذا
الباب أن
الحدود تكون
كفارة لأهلها
شيئا أحسن من
هذا الحديث
قال الشافعي
وأحب لمن أصاب
ذنبا فستره
الله عليه أن
يستر على نفسه
ويتوب فيما
بينه وبين ربه
وكذلك روي عن
أبي بكر وعمر
أنهما أمرا
رجلا أن يستر
على نفسه
Tirmizî: Bu konuda
Ali, Cerir b. Abdullah ve Huzeyme b. Sabit’den de hadis rivâyet edilmiştir.
Tirmizî: Ubâde b.
Sâmit hadisi hasen sahihtir. Şâfii diyor ki: Cezanın uygulandığı kişi için
keffâret olacağına dair bu konuda bundan güzel bir hadis işitmedim! Yine Şâfii
diyor ki: Bir günah işleyen ve günahı Allah tarafından örtülen kişinin kendi
günahını gizlemesi ve Rabbiyle baş başa kalıp tevbe etmesi bana göre daha hoştur.
Ebû Bekir ve Ömer’in de bir adama günahını örtmesi için emir verdikleri de
rivâyet edilmektedir.