UMDETU’L

AHKAM

ALIŞVERİŞ

 

ARAZİYİ ALTIN VE GÜMÜŞ İLE KİRATA VERMEK BABI

 

3930-117/3- Bize Amr en-Nakid tahdis etti. .. Hanzala ez-Züraki'den rivayete göre o Rafi' b. Hadic'i şöyle derken dinlemiştir: Biz Ensar arasında tarlaları en çok olan kimselerdik. Bu sebeple biz araziyi şurası bizim, burası onların olmak üzere kiralardık. Bazan burası mahsul verir, berisi mahsül vermezdi. (Rasuluilah (s.a.v.) bize bunu yasakladı. Gümüş mukabili kiralamayı ise bize yasaklamadı.

 

Açıklama:

 

"Mücahid Tavus'a dedi ki: Seninle Rafi' b. Hadic'in oğluna gidelim de onun babasından rivayet ettiği hadisi kendin dinle." Burada "Fe'sma':kendin din:2 lafzında hemze vas ıl hemzesi olup emir olarak cezimlidir, dinle demektir. Ka= hemzesi ile ve haber olarak merfu da rivayet edilmiştir. (Dinlersin demek olur) her ikisi de sahihtir, birincisi daha güzeldir.

 

 

 

3929-116/2- Bana İshak b. İbrahim tahdis etti. .. Hanzala b. Kays el-Ense.:tahdis edip dedi ki: Rafi' b. Hadic'e araziyi altın ve gümüş karşılığında kiraya ,'2'meyi sordum, o: Bunda bir sakınca yoktur. Çünkü insanlar Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) hayatta iken su kenarlarında, su kanallarının baş taraflarında --" çıkan ekinden bazı şeyler karşılığında kiraya veriyorlardı. Bunun neticesinde':_ telef olurken öbürü esenliğe kavuşabiliyordu. Beriki esenliğe kavuşurken diS;2:" telef olabiliyordu. İnsanların bunun dışında bir kiralama şekilleri yoktu. BunCc.:dolayı bu yasaklandı. Ama bilinen ve teminat altında olan bir şey ile kiralanırsa bunda bir sakınca yoktur.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

VAKIF - HİBE