KABİR ALEMİ es-Suyuti

 

MUKADDİME (GİRİŞ)

 

Allah'a sonsuz hamdler olsun ki; istediğini gaflet uykusundan uyandırmış, sevdiğini en yüce derece ve makamlara yükseltmiş, yükünü ondan alıp, onu yanına Alem-i Beka ve Berzaha nakletmiştir.

 

İhlas kaftanına (kefenine) bürünmüş bir şahadetle Allah'tan başka ilah olmadığına, şeriki bulunmadığına şehâdet ediyorum. Yine şehadet ediyorum: Muhammed (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Onun kulu ve elçisidir. En şerefli bir din ile göndermiş, ve kendisine en kerim bir şekilde dost olmuş. Ona ve yüce aile ve ashabına salat ve rahmet olsun. (Amin).

 

Bu kitap ruhların şiddetli bir iştiyak ile Öğrenmek istediği Berzah alemi hakkında yeterli ve dertleri giderecek malumatı içine almaktadır.

 

Bunda şu konuları işledim: Ölümün fazilet ve durumu, ölüm meleğinin ve yardımcılarının sıfatları, sekeratta ölünün başına gelen durum; ruhun bedenden ayrılıp Allah'a yaklaşmasından sonraki hali, ruhun diğer ruhlarla toplanması ve bundan sonra bir yerde yerleşmesi, kabrin durumu, ölüyü sıkıştırması, fitnesi, azabı ve darlığı, kabirde faydalı olan* şeyler.. Bütün bu konuları bu kitapta zikrettim. Ölüm hastalığının başlamasından ta haşirde sûra üfürülünceye kadar olan bütün bu merhalelere açıklama getirdim. Bu konuda merfu' hadislerden, mevkuf! ve maktu' sözlerden naklettim. Bu naklimi hadis kitaplarından ve mûtemed hadis imamlarından araştırarak yaptım. «Tezkiretû'l-Kurtubi» 'de olan kısmı da tenkih ve tahric ile beraber onda olmayan bir çok fazlalıkları da yazdım.                            !

 

Eserin adını «Şerhus-Sudur bi Şerhi Halil Mevta ve Ehlil Kubur» (Ölülerin Hallerini Açıklamakla Gönüllere Açıklık Getiren Kitap) koydum.

 

Ümid ediyorum ki, Allah ömür verirse biri kıyamet alâmetleri hakkında, diğeri diriliş halleri, kıyamet, Cennet ve Cehennem hakkında geniş olarak bir iki kitap buna ilâve edeceğim. Allah bunu minnet ve keremiyle gerçekleştirsin

 

Ebu Naym, Mücahit'den, Arkalarında dirilecekleri güne kadar bir berzah vardır.»  mealindeki ayeti kerime hakkında şöyle rivayet etmiştir: Ayette bahsedilen berzah, ölüm ile diriliş arasıdır.

 

BİR SONRAKİ KONU İLE DEVAM İÇİN AŞAĞIDAKİ İSİM’E TIKLA

 

ÖLÜMÜN BAŞLANGICI