ŞİFA NİYETİNE KUR'AN OKUMAK |
2337- Ebu Said
anlatıyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bizden bir müfreze gönderdi.
Giderken Cüheyne kabilesinden zehirli bir hayvan tarafından sokulan bir adamla
karşılaştık. Adamı tedavi etmeye çalışmışlar, ama işe yaramamıştı. İçlerinden
bazıları bizi kastederek: "Şu yakınımıza gelip konaklayan topluluğun
yanına gidin belki onlarda işe yarayacak bir şeyler vardır" deyince,
yanımıza geldiler ve: "Ey topluluk! Liderimiz bir hayvan tarafından
sokuldu. Her yolu denedik ama bir faydası olmadı. İçinizde buna çare olacak bir
şeyi olan var mı?" diye sordular. İçimizden biri: "Vallahi ben ona
okuyup iyileştirebilirim. Ancak bizi ağırlamanızı istediğimizde bunu kabul
etmediniz. Onun için bunun karşılığını vermeden ben bu işi size yapmam"
dedi.
Karşılık olarak bir
koyun sürüsü üzerinde anlaştıktan sonra da bizden olan kişi kabile liderinin
yanına gitti. Ona Fatiha Suresi'ni okuyup tüflemeye başladı. Sonunda adam sanki
bağlıymış da çözülmüş ve hiçbir şeyi yokmuş gibi kalkıp yürümeye başladı. Söz
verdikleri koyunları verdiklerinde bazıları: "Bunları aramızda
paylaşalım!" dedi. Ancak lidere efsun yapan kişi: "Gidip Resulullah'a
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) sormadan bunu paylaştırmayın" karşılığını
verdi. Gelip anlattıklarında Hz. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem) güldü
ve efsun yapan kişiye: "Fatiha Suresi'yle efsun yapılabileceğini nereden
biliyorsun?" diye sordu. Ardından: "iyi yapmışsınız. Bu koyunları
paylaştırın, ama bana da bir hisse ayırın" buyurdu.
İsnadı sahihtir.
Buhari, Sahih'de Ebu
Avane'den(1) ve Buhari ile Müslim Şu'be kanalıyla Ebu Bişr'den rivayet
ettiler.(2)
Tahric: (1): Buhari, tıb
(7/25) ile icaret (3/53). (2): Buhari, tıb (7/22-23) ve Müslim, selam (2/1727).
2338- Abdullah b. Mes'üd
der ki: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Felak ve Nas sureleri
dışında bir şeyle efsun yapılmasından hoşlanmazdı."
İsnadında bir beis
yoktur.
Resulullah'ın
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) Ukbe'ye: "Ey Ukbe! Sen de bunlarla Allah'a
siğın. Zira kişi bunlardan daha iyisiyle Allah'a siğınamaz" buyurduğunu
zikretmiştik.(1)
Yine bize bildirildiğine
göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Felak ne Nas süreleriyle Allah'a
sığınmıştır.(2)
ed-Da'vat eseri miz de
de Allah'ın Kitab'ından ayetlerle dualar edilmesini zikretmiştik.
(1) 2328. hadise
bakınız. (2) 2334. hadise bakınız.
2339- İbn Abis el-Cüheni
bildiriyor: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bana: "Ey ibn Abisi
Kişinin Allah'a sığınma konusunda okuyabileceği en güzel şeyin ne olduğunu
söyleyeyim mi?" buyurunca, ben: "Ey Allah'ın Resulü! Tabi ki
söyle!" dedim. Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bunlar
Felak ile Nas sureleri olan Muavvizeteyn 'dir" buyurdu.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Nesai, istiaze (8/251).
2340- Hz. Ali der ki:
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaz kıldığı sırada elini yere
koyunca akrep soktu. Bunun üzerine Hz. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
ayakkabısıyla akrebe vurup öldürdü. Namazı bitirince de: "Allah akrebi
kahretsin! Peygamber olsun, başkası olsun ne namaz kılanı rahat bırakır, ne de
başka bir şey yapanı!" buyurdu. Sonra tuz ve su getirtti. Bunları bir kaba
koydu. Felak ve Nas surelerini okuyarak tuzlu suyu sokulan yere sürmeye
başladı.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. İbn Ebi Şeybe, Musannef (7/398, 10/418-419), SuyUtı,
ed-Dürrü'lMensur (8/682) ve Tebrizı, el-Miş kat 2/1287 (4567).
İbn Fudayl da
Mutarriften bu şekilde rivayet etmiş, ancak Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) akrebi ayakkabısıyla öldürdüğünü zikretmemiş ve şöyle demiştir:
"Sonra tuz ve su getirtti. İhlas, Felak ve Nas sürelerini okuyarak tuzlu
suyu sokulan yere sürmeye başladı."
2341- Hz. Ali der ki:
"Resulullah'ı (Sallallahu aleyhi ve Sellem) namaz kıldığı sırada bir akrep
soktu. Namazı bitirince: "Allah akrebi kahretsin! Peygamber olsun, başkası
olsun sokmadan bırakmaz!" buyurdu. Sonra tuz ve su getirtti ... "
Sonrasında ravi bir öncekinin aynısını aktanr.
Tahric. İsnadında bir
sakınca yoktur. Ebu Nuaym, Ahbaru Isbehan (2/223).
2342- Esma binti Ebi
Bekr der ki: "Cuma günü yedişer defa Fatiha, İhlas, Felak ve Nas sürelerini
okuyan kişi diğer cumaya kadar korunur."
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. İbnu' s-Sünni, Amelü'l-Yevm ve'l-Leyle 114 (377).
Humeyd b. Zencüveyh bunu
Cafer'den rivayet ederken "Cuma namazından sonra" lafzını kuHanır.
Aynısını Zühri, Fatiha Süresi'ni
zikretmeden: "İmam selam verdikten sonra konuşmadan yedişer defa"
lafzıyla rivayet etmiştir.
2343- Talha b. Musarrif
der ki: Hastanın yanında Kur'an okunduğu zaman acısının hafifleyeceği
söylenirdi. Hasta olan Hayseme'nin yanına girdiğimde ona: "Bugün seni iyi
gördüm" dedim. Hayseme: "çünkü yanımda Kur'an okundu"
karşılığını verdi.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. SuyUtı, Dürrü'l-Mensur (4/366).
2344- Vasile b. el-Eska'
bildiriyor: Adamın biri Resulullah'a (Sallallahu aleyhi ve Sellem) boğaz
ağrısından şikayette bulununca, Allah Resulü (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"Kur'an oku"
buyurdu.
Tahric: İsnadında
tanımadığım ravi vardır.
2345- Abdullah (b.
Mes'ud)'un bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"iki şifa kaynağı olan Kuran ve baldan geri durmayın" buyurmuştur.
Zeyd b. el-Hubab bunu
merfü olarak rivayet etmiştir, ancak doğrusu İbn Mes'ud'un sözü olmasıdır.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir, ancak merfü olarak rivayeti münkerdir. İbn Mace 2/1142 (3452).
Bölüm
2346- Musa b. Enes'in,
babasından bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle
buyurmuştur: "Kuran'daki sureleri Bakara Suresi ya da AI-i imran Suresi
gibi isimlerle anmayın. Bunun yerine içinde inekten bahsedilen sure ya da AI-i
imran'ın zikredildiği sure deyin. Kuran'ın diğer sureleri için de aynı şeyi
yapın ...
Ubeys b. Meymun
hadisleri münker biridir. Bu hadis sahih değildir, zira İbn Ömer'in bir sözü
olarak rivayet edilmiştir.''
Tahric: İsnadı zayıftır.
Ukayli, ed-Du'afa (3/418) ve İbnu'l-Cevzi, el-Mevduat (1/2S0-2Sı) .
2347- İbn Ömer der ki:
"Bakara (=inek) Süresi demeyin. Bunun yerine içinde inekten bahsedilen
süre deyin."
Tahric: Suyuti,
Dürrü'l-Mensur (1/46).
2348- Beyhaki der ki:
Buhari'nin bildirdiğine göre Müsedded, Abdulvahid'den, o da Şu'beden naklen
şöyle demiştir: "(Zalim lakaplı vali) Haccac'ın minber üzerinde:
"İçinde ineğin zikredildiği süre, içinde Al-i İmran'ın zikredildiği süre
ve içinde kadınların (nisa) bahsedildiği süre ... " dediğini işittim. Bunu
İbrahim'e söylediğimde şöyle dedi: "Abdurrahman b. Yezid'in bana şunu
anlattı: "Akabe cemresini attığı (Büyük Şeytan'ı taşladığı) sırada İbn
Mes'üd'un yanındaydım. İbn Mes'üd vadinin orta yerine, ağacın hizasına geldiği
zaman Akabe'ye doğru dönüp yedi çakıl taşı attı. Her taşla birlikte tekbir
getirdi. Sonunda da: ''Kendisinden başka ilah olmayana yemin olsun ki Bakara
Süresi burada nazil oldu'' dedi."
İsnadı sahihtir.
Müslim, farklı
kanallarla A'meş'ten zikretmiştir.(1) Ebu Mes'üd el-Ensarl'den naklen bize
bildirildiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Kişinin
Bakara Suresi'nin son iki ayetini okuması gecesi için yeterlidir"
buyurmuştur.(2)
Yine Hz. Aişe'nin
bildirdiğine göre Hz. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bu adam
filan sureden unuttuğun filan ayetleri bana hatırlattı" buyurmuştur.(3)
Başka bir hadiste de
Ömer b. el-Hattab: "Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) zamanında
Hişam b. Hakim b. Hizam'ın Furkan Süresi'ni okuduğunu işittim" demiştir.
(4)
Tahric: (1): Müslim, hac
(307, 309) ve Bubari, hac (2/193). (2): 2183. hadiste zikredildi. (3): 2367.
hadiste gelecektir. (4): 2071. hadiste geçti.
Bir sonraki konu için aşağıdaki link’e
tıklayın: