Mülk Süresi'nin Zikre Tahsis Edilmesi |
2276- Ebu Hureyre'nin
bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem):
"Kur'an'da otuz ayetlik
bir sure vardır ki (okunduğunda) kişiye, bağışlanana dek şefaatçi olur"
buyurmuştur.
Tahric: İsnadı hasendir.
Tirmizi 5/164 (2891) ve Ebu Davud 2/119-120 (1400).
Ebu Abdullah rivayet
ederken: "O da Mülk Suresi'dir" eklemesini yapar.
2277- İbn Abbas'ın
bildirdiğine göre Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bu surenin
(Mülk Suresinin) her müminin kalbinde yer almasını isterdim" buyurmuştur.2
Tahric: İsnadı zayıftır.
Hakim, Müstedrek (1/565), Abd b. Humeyd, Müntehab 1/525 (601) ve Taberani, M.
el-Kebir 11/242 (11616).
Terekufi ise bunu:
"Mülk Suresi'nin ümmetimden her bir kişinin kalbinde olmasını
isterdim" lafzıyla rivayet etmiştir.
2278- Mesrük bildiriyor:
Mülk Süresi konusunda Abdullah (b. Mes'üd): "Bu sürede bir ayet var ki onu
okuyanı cennete sokana kadar mücadele eder" dedi.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Beyhaki, Delailü' n-Nübüvve (8/41).
2279- İbn Mes'üd der ki:
"Kişi kabrine konulduğu zaman (sorgu için) önce ayakları tarafından
gelinir. Ayakları: ''Benim tarafımdan yanına yaklaşamazsınız. çünkü Mülk
Süresi'ni okurdu'' der. Göğsü veya karnı tarafından yaklaşmak istenildiğinde
göğsü (veya başı): ''Benim tarafımdan yanına yaklaşamazsınız. çünkü Mülk
Süresi'ni okurdu'' der. Başı tarafından yaklaşmak istenildiğinde de başı:
''Benim tarafımdan yanına yaklaşamazsınız. Çünkü Mülk Süresi'ni okurdu'' der.
Bu süre ''el-Mania'' olarak da bilinir, zira kişinin kabir azabına maruz
kalmasını engeller. Tevrat'ta da Mülk Süresi olarak geçer. Gece vakti bunu
okuyan kişi yeterince ve en güzel şekilde kıraat yapmış olur."
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Hakim, Müstedrek (2/498), Abdurrezzak, Musannef 3/379 (6024,
6025), Taberani, M. el-Kebir 9/140-141 (8651, 8652) ve Nesai, Amelü'I-Yevm
ve'I-Leyle (711).
Şu'be de bunu Asım'dan
rivayet etmiştir. Ancak bu rivayette karnın: "Mülk Süresi'ni içimde
taşıyordu" dediğini zikreder. Ayakların: "(Gece namazlarında)
üzerimde durarak Mülk Süresi'ni okuyordu" dediğini ve Allah'ın izniyle de
bu sürenin kişiyi kabir azabından koruduğunu aktarır. - Taberani, M. el-Kebir
9/141 (8653).
Bu yönde gelen diğer
rivayetleri Azabu 'l-Kabr eserimizde zikretmiştik.
2280- İbn Abbas der ki:
Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem) ashabından biri kabir olduğunu
bilmediği bir yere çadır kurdu. Ancak kabrin içinde baştan sona kadar Mülk
Suresi'ni okuyan biri(nin sesi)yle karşılaştı. Resulullah'a (Sallallahu aleyhi
ve Sellem) gelip: "Ey Allah'ın Resulü! Kabir olduğunu bilmediğim bir yere
çadır kurdum, ama içinde birinin baştan sona kadar Mülk Suresi'ni okuduğunu
işittim" dedi. Hz. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem): "Bu süre
el-Mania'dır. Zira kişinin kabir azabına maruz kalmasını engeller"
buyurdu.
Tahric: İsnadı zayıftır.
Tirmizi 5/164 (2890).
Başkaları da bunu Yahya
b. Amr'dan bu şekilde rivayet etmiştir. Yahya b. Amr ise bunu rivayette tek
kalmıştır ve güçlü değildir.
2281 - Ebu Akil Zühre b.
Ma'bed bildiriyor: İbn Şihab sabah namazının ilk rekatında Mülk Süresi'ni,
ikinci rekatında da İhlas Süresi'ni okurdu. Ona: "Bu uzun süreyi şu kısa
süreyle birlikte mi okuyorsun?" diye sorduğumda: "İhlas Süresi
Kur'an'ın üçte birine denktir. Mülk Süresi de onu okuyan kişiyi kabirde
savunur" dedi.
Ravileri güvenilirdir.
Bir sonraki konu için aşağıdaki link’e
tıklayın:
"Elif Lam
Ra" Sureleri, Havamim ve Müsebbihat ile Birlikte Zilzal Suresi'nin Zikre
Tahsis Edilmesi