Kur'an'ı Okurken Cennet ve Cehennem Zikredildiği Zaman
Durup Allah'tan Cenneti İstemek ve Cehennemden O'na Sığınmak |
1922- Huzeyfe anlatıyor:
Bir defasında Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve Sellem) arkasında namaz
kıldım. Hz. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Bakara Süresi'ne başlayınca
içimden "İlk rekatı bu süreyle kıldıracak" diye düşündüm. Okumaya
devam edince içimden "Süreyi bitirince rüküya gidecek" dedim. Ancak
bu süreyi bitirince Nisa Süresi'ne başladı. Bu süreyi de bitirip Al-i İmran
Süresi'ne başladı. Kıraati de acele etmeden yapıyordu. İçinde tesbih bulunan
bir ayete geldiği zaman Allah'ı tesbih ediyor, bir şeylerin istenilmesinden
bahseden bir ayete geldiği zaman Allah'tan dileklerde bulunuyor, içinde
sığınmadan bahseden bir ayete geldiği zaman da Allah'a sığınıyordu. Sonrasında
da rüküya gitti. Rüküda "Sübhane rabbiyel-azim" dedi. Rüküda da
kıyamda durduğu kadar durdu. Sonra "Semiallahu limen hamidehu"
diyerek kalktı. Ayakta rüküda durduğu süreye yakın bir süre durduktan sonra
secdeye gitti. Secdede "Sübhane rabbiyel-a'la" dedi. Secdesinde de
kıyamda durduğu süreye yakın bir süre durdu."
Tahric: İsnadı sahihtir.
İbn Mace 1/429 (1351) ve Nesai (3/225, 226).
Bize bildirildiğine göre
Avf b. Malik şöyle demiştir: "Bir gece Resulullah'ın (Sallallahu aleyhi ve
Sellem) arkasında namaza durdum. Hz. Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem)
kıyamda Bakara Süresi'ni okudu. Rahmetten bahseden ayetlerde durup Allah'tan
rahmeti diledi. Azaptan bahseden ayetlerde de durup Allah'a sığındı."- Ebu
Davud 1/544 (873).
1923- Abdurrahman b. Ebi
Leyla, babasından bildirir: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) nafile namaz
kılarken bir ayete gelince: "Cehennemliklere yazıklar olsun! Cehennemden
Allah'a sığınırım" dedi.
Tahric: İsnadı zayıftır.
Ebu Davud 1/548 (881) ve İbn Mace 1/429,430 (135).
1924- Mesruk bildiriyor:
Hz. Aişe "Allah da bize lütfetti ve bizi iliklere işleyen cehennem
azabından korudu"[Tur 27] ayetini okuduğu zaman: "Allahım! Bize
lütfet ve iliklerimize kadar işleyecek olan cehennemden azabından koru"
derdi.
Tahric: Ravileri
güvenilirdir. Abdurrezzak, Musannef2/451 (4048) ve İbn Ebi Şeybe, Musannef
(2/211).
1925- Müslim b. Mihrak
der ki: Hz. Aişe'ye: "Bazıları Kur'an'ı bir gecede iki veya üç defa
okuyor" dediğimde: "Onlar bu şekilde okumuş, ama aslında
okumamışlardır" karşılığını verip şöyle devam etti: "Resulullah'la
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) birlikte gece boyunca namaza dururdum. Hz.
Peygamber (Sallallahu aleyhi ve Sellem) bu namazda Bakara, Al-i İmran ve Nisa
sürelerini okurdu. İçinde müjdeler bulunan ayetlerde dua edip bunları ister,
içinde korkutma bulunan ayetlerde de dua edip bunlardan Allah'a sığınırdı.''
Tahric: İsnadı hasendir.
Beyhaki, Sünen (2/310), İbnu'l-Mübarek, Zühd 421 (1196), Ahmed,
Müsned 6/92 (119), Ebu
Ya'la, Müsned 8/257 (4842) ve Ebu'ş-Şeyh, Ahlaku'n-Nebiy (s. 198).
1926- İbn Mes'üd der ki:
"Kişi "Eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler de
Allah'tan günahlarının bağışlamasını dileseler ve Peygamber de onlara bağışlama
dileseydi, elbette Allah'ı tövbeleri çok kabul edici ve çok merhametli
bulacaklardı."[Nisa 64] "Kim bir kötülük yapar, yahut kendine
zulmeder, sonra da Allah 'tan bağışlama dilerse, Allah'ı çok bağışlayıcı ve çok
merhamet edici bulur.''[Nisa 110] "Yine onlar, çirkin bir iş yaptıkları,
yahut nefislerine zulmettikleri zaman Allah'ı hatırlayıp hemen günahlarının
bağışlanmasını isteyenler -ki Allah'tan başka günahları kim bağışlar- ve bile
bile, işledikleri (günah) üzerinde ısrar etmeyenlerdir.''[AI-i İmran 135]
ayetlerini okuduktan sonra Allah'ın merhamet sahibi ve bağışlayıcı olduğunu
düşünerek bağışlanma dilediği zaman Allah tarafından bağışlanacağını
umuyorum."
İsnadında inkıta vardır.
1927- Şa'bi der ki:
"Kur'an okuduğun zaman okuduğunu kalbin anlasın, kulakların işitsin. Zira
kulaklar kalp ile dil arasındaki bağdır. Allah'ın zikredildiği ayetlerde
Allah'ı zikret. Cehennemin zikredildiği ayetlerde ondan Allah'a sığın. Cennetin
zikredildiği ayetlerde de Allah'tan cenneti iste."
İsnadı zayıftır.
Bir sonraki konu için aşağıdaki link’e
tıklayın:
ALLAH'IN KUR'AN'DA
KENDİNDEN BAHSETTİĞİ KONULARDA İKRARDA BULUNMAK