DEVAM:
16. Hastanın Boşaması
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ يَحْيَى بْنِ
سَعِيدٍ،
عَنْ
مُحَمَّدِ
بْنِ يَحْيَى
بْنِ
حَبَّانَ قَالَ
: كَانَتْ
عِنْدَ
جَدِّي
حَبَّانَ
امْرَأَتَانِ،
هَاشِمِيَّةٌ
وَأَنْصَارِيَّةٌ،
فَطَلَّقَ
الأَنْصَارِيَّةَ
وَهِيَ تُرْضِعُ،
فَمَرَّتْ
بِهَا
سَنَةٌ،
ثُمَّ هَلَكَ
عَنْهَا
وَلَمْ
تَحِضْ،
فَقَالَتْ :
أَنَا
أَرِثُهُ،
لَمْ أَحِضْ،
فَاخَتَصَمَتَا
إِلَى
عُثْمَانَ
بْنِ
عَفَّانَ،
فَقَضَى
لَهَا
بِالْمِيرَاثِ،
فَلاَمَتِ
الْهَاشِمِيَّةُ
عُثْمَانَ،
فَقَالَ :
هَذَا عَمَلُ
ابْنِ
عَمِّكِ،
هُوَ أَشَارَ
عَلَيْنَا
بِهَذَا.
يَعْنِى عَلِيَّ
بْنَ أبِي
طَالِبٍ.
Muhammed b. Yahya
b. Habban der ki: «Dedem Habban'ın biri Haşimî, diğeri Ensar'dan iki hanımı vardı.
Ensar'lı karısını, emzikli iken boşadı. Aradan bir sene geçti sonra dedem öldü,
o hala hayız görmemişti:
«— Ben hayız
görmedim, kocama varis olurum» dedi. Haşimilerden olan karısıyla Hz. Osman b.
Affan tarafından muhakeme edildiler. Osman, Ensar'dan olan karısının varis
olduğuna karar verdi. Haşimî kadın, Hz. Osman'ın aleyhinde konuşunca, Hz. Osman:
«— Kararım, amca
oğlunun yaptığına uygundur.» (Bunu söylerken) Ali b. Ebi Talib'i kastederek
bize işaret etti.