1 - باب
الْعَمَلِ
فِي غُسْلِ
الْعِيدَيْنِ
وَالنِّدَاءِ
فِيهِمَا
وَالإِقَامَةِ.
1. Bayramlarda Ğusül,
Ezan Ve Kamet
حَدَّثَنِي
يَحْيَى،
عَنْ
مَالِكٍ،
أَنَّهُ
سَمِعَ
غَيْرَ
وَاحِدٍ مِنْ
عُلَمَائِهِمْ
يَقُولُ :
لَمْ يَكُنْ
فِي عِيدِ
الْفِطْرِ،
وَلاَ فِي
الأَضْحَى
نِدَاءٌ،
وَلاَ إِقَامَةٌ،
مُنْذُ
زَمَانِ
رَسُولِ
اللَّهِ r إِلَى
الْيَوْمِ(301).
قَالَ
مَالِكٌ :
وَتِلْكَ
السُّنَّةُ
الَّتِى لاَ
اخْتِلاَفَ
فِيهَا
عِنْدَنَا.
İmam Malik'den:
Alimlerimizin çoğundan duyduğuma göre şöyle demişlerdir:
«Resulullah
Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in zamanından beri Ramazan ve Kurban bayramı
namazları için ezan okunmaz ve kaamet getirilmez.»
İmam Malik bu
konuda şunu da ilave eder: Bu, tatbikatında aramızda ihtilaf olmayan bir
sünnettir.
İbn Abbas ve
Cabir b. Abdillah'tan merfu' olarak gelmiştir. Buhari, îdeyn; Müslim,
Salatu'l-îdeyn
BAHSİ GEÇEN BUHARİ HADİSİ VE İZAH
İÇİN
BURAYA TIKLAYIN