DEVAM:
75. Aybaşı Olan Bir Kadının Ziyaret Tavafını Yapışı
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ
بْنِ أبِي
بَكْرٍ، عَنْ
أَبِيهِ، أَنَّ
أَبَا
سَلَمَةَ
بْنَ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
أَخْبَرَهُ :
أَنَّ أُمَّ
سُلَيْمٍ
بِنْتَ
مِلْحَانَ
اسْتَفْتَتْ
رَسُولَ اللَّهِ
r
وَحَاضَتْ،
أَوْ
وَلَدَتْ،
بَعْدَ مَا
أَفَاضَتْ
يَوْمَ
النَّحْرِ،
فَأَذِنَ
لَهَا رَسُولُ
اللَّهِ r،
فَخَرَجَتْ(
Ebu Seleme b.
Abdurrahman'dan: Milhan'ın kızı Ümmü Seleme bayram günü ziyaret tavafını
yaptıktan sonra aybaşı oldu veya yolda doğum yaptı. Bunun üzerine Nebimizden
fetva istedi. Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem ona müsaade etti, gitti.
قَالَ
مَالِكٌ :
وَالْمَرْأَةُ
تَحِيضُ بِمِنًى
تُقِيمُ
حَتَّى
تَطُوفَ
بِالْبَيْتِ،
لاَ بُدَّ
لَهَا مِنْ
ذَلِكَ،
وَإِنْ كَانَتْ
قَدْ
أَفَاضَتْ
فَحَاضَتْ
بَعْدَ
الإِفَاضَةِ،
فَلْتَنْصَرِفْ
إِلَى
بَلَدِهَا، فَإِنَّهُ
قَدْ
بَلَغَنَا
فِي ذَلِكَ
رُخْصَةٌ
مِنْ رَسُولِ
اللَّهِ r
لِلْحَائِضِ.
İmam Malik'ten:
Mina'da aybaşı olan bir kadın Beytullah'ı tavaf edinceye kadar orada kalır. Onun
için bu şarttır. Şayet ziyaret tavafını yapmış da ondan sonra aybaşı olmuşsa
memleketine dönsün. Çünkü bu konuda Nebi s.a.v.'in hayızlı kadınlara izin
verdiğine dair rivayet vardır.
قَالَ
: وَإِنْ
حَاضَتِ
الْمَرْأَةُ
بِمِنًى
قَبْلَ أَنْ
تُفِيضَ،
فَإِنْ
كَرَبَهَا يُحْبَسُ
عَلَيْهَا،
أَكْثَرَ
مِمَّا
يَحْبِسُ النِّسَاءَ
الدَّمُ(
Şayet bir kadın
ziyaret tavafından önce Mina'da aybaşı olur, durumu, aybaşı halinin bir kadını
bekletmesinden daha uzun devam ederse bu zaman süresince orada kalınır.