DEVAM:
38. Sabah Ve İkindi Namazlarından Sonra Tavaf Yapılması
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ أبِي الزُّبَيْرِ
الْمَكِّيِّ،
أَنَّهُ
قَالَ :
لَقَدْ
رَأَيْتُ الْبَيْتَ
يَخْلُو
بَعْدَ
صَلاَةِ
الصُّبْحِ،
وَبَعْدَ
صَلاَةِ
الْعَصْرِ،
مَا يَطُوفُ
بِهِ أَحَدٌ.
Ebu Zübeyr
el-Mekkî'den: Sabah ve ikindi namazlarından sonra Beytullah'ın etrafı bomboştu,
hiç kimse tavaf yapmıyordu.
قَالَ
مَالِكٌ :
وَمَنْ طَافَ
بِالْبَيْتِ
بَعْضَ
أُسْبُوعِهِ،
ثُمَّ
أُقِيمَتْ
صَلاَةُ
الصُّبْحِ،
أَوْ صَلاَةُ
الْعَصْرِ،
فَإِنَّهُ
يُصَلِّي
مَعَ الإِمَامِ،
ثُمَّ
يَبْنِي
عَلَى مَا
طَافَ حَتَّى
يُكْمِلَ
سُبْعاً،
ثُمَّ لاَ
يُصَلِّي
حَتَّى
تَطْلُعَ
الشَّمْسُ
أَوْ
تَغْرُبَ.
قَالَ :
وَإِنْ
أَخَّرَهُمَا
حَتَّى
يُصَلِّيَ الْمَغْرِبَ
فَلاَ بَأْسَ
بِذَلِكَ.
İmam Malik'den:
Beytullah'ı tavaf eden bir kimse birkaç tavaf'dan sonra, sabah namazı veya
ikindi için kaamet getirilse İmamla beraber namazını kılar. Daha sonra da
tavafını tamamlar. Tavaf namazını güneş doğmadan ya da batmadan kılamaz. Şayet
bu tavaf namazını geciktirir de akşamdan sonra kılarsa bir mahzur yoktur.
قَالَ
مَالِكٌ :
وَلاَ بَأْسَ
أَنْ يَطُوفَ
الرَّجُلُ طَوَافاً
وَاحِداً
بَعْدَ
الصُّبْحِ
وَبَعْدَ
الْعَصْرِ،
لاَ يَزِيدُ
عَلَى سُبْعٍ
وَاحِدٍ،
وَيُؤَخِّرُ
الرَّكْعَتَيْنِ
حَتَّى
تَطْلُعَ
الشَّمْسُ،
كَمَا صَنَعَ
عُمَرُ بْنُ
الْخَطَّابِ،
وَيُؤَخِّرُهُمَا
بَعْدَ
الْعَصْرِ
حَتَّى
تَغْرُبَ
الشَّمْسُ،
فَإِذَا غَرَبَتِ
الشَّمْسُ
صَلاَّهُمَا
إِنْ شَاءَ، وَإِنْ
شَاءَ
أَخَّرَهُمَا
حَتَّى
يُصَلِّيَ
الْمَغْرِبَ
لاَ بَأْسَ
بِذَلِكَ.
İmam Malik'ten:
Bir kimsenin sabah ve ikindi namazlarından sonra tek bir tavaf yapmasında
sakınca yoktur, yalnız daha fazla yapamaz. Tavaf namazlarını da Hz. Ömer'in
yaptığı gibi güneş doğuncaya kadar veya batıncaya kadar geciktirmesinde de bir
mahzur yoktur. Güneşin batmasından sonraya bırakılan tavaf namazı istendiği
zaman kılınabilir, akşamdan sonra kılınmasında da bir mahzur yoktur.