21 - باب
صِيَامِ
الْيَوْمِ
الَّذِي يُشَكُّ
فِيهِ
21. Yevm-i Şek'de Tutulan
Orucun Hükmü
حَدَّثَنِي
يَحْيَى،
عَنْ
مَالِكٍ،
أَنَّهُ
سَمِعَ
أَهْلَ
الْعِلْمِ
يَنْهَوْنَ
أَنْ يُصَامَ
الْيَوْمُ
الَّذِي
يُشَكُّ فِيهِ
مِنْ
شَعْبَانَ،
إِذَا نَوَى
بِهِ صِيَامَ
رَمَضَانَ،
وَيَرَوْنَ
أَنَّ عَلَى
مَنْ صَامَهُ
عَلَى غَيْرِ
رُؤْيَةٍ،
ثُمَّ جَاءَ
الثَّبَتُ،
أَنَّهُ مِنْ
رَمَضَانَ أَنَّ
عَلَيْهِ
قَضَاءَهُ،
وَلاَ
يَرَوْنَ بِصِيَامِهِ
تَطَوُّعاً
بَأْساً(
قَالَ
مَالِكٌ :
وَهَذَا
الأَمْرُ
عِنْدَنَا،
وَالَّذِي
أَدْرَكْتُ
عَلَيْهِ
أَهْلَ الْعِلْمِ
بِبَلَدِنَا.
İmam Malik'ten:
Duyduğuma göre Şa'ban'ın son günü (yevm-i şek) oruç tutmayı alimler yasakladılar.
Şayet bir kimse o gün hilali görmeden Ramazan orucuna niyet ederse ve sonra da
sözüne güvenilir biri gelir, o gün gerçekten Ramazan olduğunu söylerse -oruca
başlayan hilali görmediği için- o günü kaza eder. Alimler yevm-i sekte nafile
oruç tutmasında bir sakınca görmediler.
İmam Malik der
ki: Durum bize, göre böyledir. Medine uleması da aynı kanaattedir.