DEVAM:1. ABDEST
ALMAK
قَالَ
يَحْيَى :
سُئِلَ
مَالِكٌ عَنْ
رَجُلٍ تَوَضَّأَ،
فَنَسِيَ
فَغَسَلَ
وَجْهَهُ قَبْلَ
أَنْ
يَتَمَضْمَضَ،
أَوْ غَسَلَ
ذِرَاعَيْهِ
قَبْلَ أَنْ
يَغْسِلَ
وَجْهَهُ،
فَقَالَ :
أَمَّا
الَّذِي غَسَلَ
وَجْهَهُ
قَبْلَ أَنْ
يَتَمَضْمَضَ،
فَلْيُمَضْمِضْ
وَلاَ يُعِدْ
غَسْلَ وَجْهِهِ،
وَأَمَّا
الَّذِي
غَسَلَ
ذِرَاعَيْهِ
قَبْلَ
وَجْهِهِ،
فَلْيَغْسِلْ
وَجْهَهُ،
ثُمَّ
لِيُعِدْ
غَسْلَ
ذِرَاعَيْهِ
حَتَّى
يَكُونَ غَسْلُهُمَا
بَعْدَ
وَجْهِهِ
إِذَا كَانَ
ذَلِكَ فِي
مَكَانِهِ
أَوْ
بِحَضْرَةِ
ذَلِكَ
Malik'e «Abdest
alan adam unutarak mazmaza yapmadan önce yüzünü yıkasa, yahut yüzünü yıkamadan
kollarını yıkasa olur mu?» diye sorduklarında:
«Mazmaza yapmadan
önce yüzünü yıkayan kimse, mazmaza yapsın, yüzünü tekrar yıkamasın. Yüzünü
yıkamadan kollarını yıkayan, abdest aldığı yerde veya yakınında ise yüzünü
yıkasın, sonra kollarını tekrar yıkasın. Böylece kolları yüzünden sonra
yıkanmış olur.» diye cevap verdi.
Bu Hadis Sadece
Muvatta'da var.