DEVAM:
18. Namazı Beklemenin Ve Namaza Gitmenin Fazileti
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ أبِي النَّضْرِ
مَوْلَى
عُمَرَ بْنِ
عُبَيْدِ
اللَّهِ،
عَنْ أبِي
سَلَمَةَ
بْنِ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ،
أَنَّهُ
قَالَ لَهُ :
أَلَمْ أَرَ
صَاحِبَكَ
إِذَا دَخَلَ
الْمَسْجِدَ
يَجْلِسُ
قَبْلَ أَنْ
يَرْكَعَ ؟
قَالَ أَبُو
النَّضْرِ :
يَعْنِى
بِذَلِكَ
عُمَرَ بْنَ
عُبَيْدِ اللَّهِ،
وَيَعِيبُ
ذَلِكَ
عَلَيْهِ،
أَنْ يَجْلِسَ
إِذَا دَخَلَ
الْمَسْجِدَ
قَبْلَ أَنْ
يَرْكَعَ.
قَالَ
يَحْيَى :
قَالَ
مَالِكٌ :
وَذَلِكَ حَسَنٌ
وَلَيْسَ
بِوَاجِبٍ.
Ebu Seleme b.
Abdurrahman'dan Ömer b. Ubeydullah'ın azatlısı Ebu Nadr'a:
«— Efendinin,
mescide gelince tahiyyetül mescid namazını kılmadan oturduğunu görüyorum.»
dedi. Ebu Seleme böyle demekle Ömer b. Ubeydullah'ın mescide girince iki rekat
namaz kılmadan oturmasını hoş görmediğini ifade etmektedir.
İmam Malik der
ki: Tehiyyetül mescid kılmak güzeldir ve fakat, vacip değildir.