DEVAM:
3. Namazı Kısaltmanın Gerektiği Durumlar
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
أَنَّهُ بَلَغَهُ
: أَنَّ
عَبْدَ
اللَّهِ بْنَ
عَبَّاسٍ كَانَ
يَقْصُرُ
الصَّلاَةَ،
فِي مِثْلِ
مَا بَيْنَ
مَكَّةَ
وَالطَّائِفِ،
وَفِي مِثْلِ
مَا بَيْنَ
مَكَّةَ
وَعُسْفَانَ،
وَفِي مِثْلِ
مَا بَيْنَ
مَكَّةَ
وَجُدَّةَ(
قَالَ
مَالِكٌ :
وَذَلِكَ
أَرْبَعَةُ
بُرُدٍ،
وَذَلِكَ
أَحَبُّ مَا
تُقْصَرُ
إِلَيَّ فِيهِ
الصَّلاَةُ.
İmam Malik'ten:
Duyduğuma göre Abdullah b. Abbas Mekke ile Taif, Mekke ile Usfan ve Mekke ile
Cidde arası kadar uzaklıktaki yolculuklarında namazları kısaltırdı.
İmam Malik bu
rivayetle ilgili olarak şöyle der: «Zikredilen yerler arası 4 berid (48 MİL)
kadardır. Bana göre de bu kadar mesafe, namazları kısaltarak kılmak için çok
yeterli bir mesafedir.
Hayber ile Medine
arası 69 mildir.
قَالَ
مَالِكٌ : لاَ
يَقْصُرُ
الَّذِي
يُرِيدُ
السَّفَرَ
الصَّلاَةَ،
حَتَّى
يَخْرُجَ
مِنْ بُيُوتِ
الْقَرْيَةِ،
وَلاَ يُتِمُّ
حَتَّى
يَدْخُلَ
أَوَّلَ
بُيُوتِ
الْقَرْيَةِ،
أَوْ
يُقَارِبُ
ذَلِكَ.
Yine îmam Malik
şöyle der: Yolculuğa çıkan bir kimse beldenin son evinin hizasını geçmeden
namazlarını kısaltarak kılamaz. Belde-i aslisine (kendi yerine) dönerken
beldesinin ilk hanesine veya buna en yakın yere gelmeden namazını tam olarak
(dört rekat) kılamaz.»[