DEVAM:
29. İstihaze Olan Kadının Durumu
وَحَدَّثَنِي
عَنْ
مَالِكٍ،
عَنْ نَافِعٍ،
عَنْ
سُلَيْمَانَ
بْنِ
يَسَارٍ،
عَنْ أُمِّ
سَلَمَةَ
زَوْجِ
النَّبِيِّ r، أَنَّ
امْرَأَةً
كَانَتْ
تُهَرَاقُ
الدِّمَاءَ
فِي عَهْدِ
رَسُولِ
اللَّهِ r،
فَاسْتَفْتَتْ
لَهَا أُمُّ
سَلَمَةَ
رَسُولَ
اللَّهِ r فَقَالَ :
« لِتَنْظُرْ
إِلَى عَدَدِ
اللَّيَالِي
وَالأَيَّامِ
الَّتِي
كَانَتْ
تَحِيضُهُنَّ
مِنَ
الشَّهْرِ
قَبْلَ أَنْ
يُصِيبَهَا
الَّذِي
أَصَابَهَا
فَلْتَتْرُكِ
الصَّلاَةَ
قَدْرَ
ذَلِكَ مِنَ
الشَّهْرِ، فَإِذَا
خَلَّفَتْ
ذَلِكَ
فَلْتَغْتَسِلْ،
ثُمَّ لِتَسْتَثْفر
بِثَوْبٍ،
ثُمَّ
لِتُصَلِّي »
Resul-i Ekrem'in
zevcesi Ümmü Seleme anlattı: Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in
zamanında hayız kanı kesilmeyen bir kadın vardı. Bunu onun adına Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem'den sorunca:
«— Bu hastalığa
yakalanmadan önce ayda kaç gün ve kaç gece adet görüyor idiyse, her ay o kadar
namazı bıraksın. O kadar gün geçince gusletsin ve avret yerine bez koysun,
sonra namazını kılsın,» buyurdu.
Diğer tahric:
Ebu Davud, Taharet; Nesaî, Hayd