SAHİH-İ MÜSLİM

GİYİM VE SÜSLENME

 

23/22- ERKEĞE ZAFERAN KULLANMANIN NEHYEDİLDİĞİ BABI

 

5473-77/1- Bize Yahya b. Yahya, Ebu Rabi ve Kuteybe b. Said tahdisetti, -Yahya bize Hammad b. Zeyd haber verdi derken diğer ikisi bize Hammad tahdis etti dedi. O Abdulaziz b. Suheyb'den o Enes b. Malik (radıyallahu anh)'dan rivayet ettiğine göre Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem) zaferan sürünmeyi nehyetti. Kuteybe dedi ki: Hammad: Yani erkekler için dedi.

 

Diğer tahric: Ebu Davud, 4179; Tırmizi, 2815; Nesai, 2707

 

 

 

5474- .. ./2- Bize Ebu Bekr b. Ebu Şeybe, Amr en-Nakid, Zuheyr b. Harb, İbn Numeyr ve Ebu Kureyb tahdis edip dedi ki: Bize İsmail-ki o b. Uleyye'dir- Abdulaziz b. Suheyb'den tahdis etti, o Enes'den şöyle dediğini rivayet etti: Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) erkeğin zaferan sürünmesini yasakladı.

 

 

Diğer tahric: Ebu davud, 4179; Tırmizi, 2815; Nesai, 2705, 2706, 5271

 

AÇIKLAMA:          Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) erkeğin zaferan sürünmesini nehyetti." Bu hadis, Şafii ve ona muvafakat edenlerin zaferan ile boyanmış elbiseyi giyinmenin erkek için haram kılınmış olduğuna delildir. Mesele daha önce erkeğe aspur ile boyanmış elbise giymenin yasaklandığı babında geçmiş bulunmaktadır. Allah en iyi bilendir.

 

Sonraki sayfa için aşağıdaki link’i kullan:

 

24/23- AĞARAN SAÇLARI SARIYA YA DA KIRMIZIYA BOYAMANIN MÜSTEHAP, SİYAHA BOYAMANIN HARAM KILINDIĞI BABI