SAHİH-İ MÜSLİM |
GİYİM VE SÜSLENME |
15/14- TAŞI HABEŞ
BONCUĞU GÜMÜŞ YÜZÜK HAKKINDA BİR BAB
5453-61/1- Bize Yahya b.
Eyyub tahdis etti, bize Abdullah b. Vehb elMısri tahdis etti, bana Yunus b.
Yezid, İbn Şihab'dan haber verdi, bana Enes b. Malik tahdis edip dedi ki:
Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in yüzüğü gümüştendi. Yüzüğün taşı da
Habeş boncuğu idi.
Diğer tahric: Buhari,
5868; Ebu Davud, 4216; Tirmizi, 1739; Nesai, 5211, 5212, 5292, 5294; İbn Mace,
3641, 3646;
5454-62/2- Bize Osman b.
Ebu Şeybe ve Abbad b. Musa da tahdis edip dedi ki: Bize Talha b. Yahya -ki o
el-Ensari sonra ez-Züraki'dir- Yunus'dan tahdis etti, o İbn Şihab'dan, o Enes
b. Malik (radıyallahu anh)'dan rivayet ettiğine göre Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem) sağ eline Habeş boncuğu bir taş! olan gümüşten bir yüzük
takb. Taşın! avucunun iç tarafına alıyordu.
5455- .. ./3- Bana
Zuheyr b. Harb da tahdis etti, bana İsmail b. Ebu Uveys tahdis etti, bana
Süleyman b. Bilal, Yunus b. Yezid'den bu isnad ile Talha b. Yahya'nın hadisini
aynı şekilde rivayet etti.
AÇIKLAMA: (5453)
"Taş! Habeş boncuğu idi." İlim adamları der ki: Kas!tları Habeş işi
bir taş demektir. Bu da boncuk ya da akikten bir taş idi. Çünkü bu iki taşın
madeni Habeşistan ve Yemen'dedir. Taşının Habeşi yani siyah olduğu anlamında
olduğu da söylenmiştir. Buhari'nin Sahihi'nde Humeyd'in yine Enes’DEN
rivayetinde ise "taşı kendisindendi" denilmektedir. İbn Abdilberr ise
bu daha sahihtir derken başkaları ikisi de sahihtir. Çünkü Rasulullah (Sallallahu
aleyhi ve Sellem)'in bir zaman yüzüğünün taşı kendisinden idi. Bir başka zaman
da yüzüğünün taş! Habeşi idi. Bir başka hadiste ise taşının akik olduğu ifade
edilmektedir.
(5454) Talha b.
Yahya'nın ve (5455) Süleyman b. Bilal'in hadisleri rivayetinde Yunus'dan, o İbn
Şihab'dan, o Enes (radıyallahu anh)'dan, o Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve
Sellem)'den rivayet ettiğine göre sağ eline gümüş bir yüzük giydiği
belirtilmektedir.
Sonraki sayfa için
aşağıdaki link’i kullan:
16/15- YÜZÜĞÜ ELİN
SERÇE PARMAĞINA TAKMAK BABI