DEVAM: 1. Fitneler Ve
Belirtileri
قَالَ
أَبُو دَاوُد
حُدِّثْتُ
عَنْ ابْنِ وَهْبٍ
قَالَ
حَدَّثَنَا
جَرِيرُ بْنُ
حَازِمٍ عَنْ
عُبَيْدِ
اللَّهِ بْنِ
عُمَرَ عَنْ
نَافِعٍ عَنْ
ابْنِ عُمَرَ
قَالَ قَالَ
رَسُولُ اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يُوشِكُ
الْمُسْلِمُونَ
أَنْ
يُحَاصَرُوا
إِلَى
الْمَدِينَةِ
حَتَّى
يَكُونَ أَبْعَدَ
مَسَالِحِهِمْ
سَلَاحِ
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ صَالِحٍ
عَنْ
عَنْبَسَةَ عَنْ
يُونُسَ عَنْ
الزُّهْرِيِّ
Ebû Davûd dedi ki: Bana
İbn. Vehb'den haber verildi; dedi ki: Bize Cerir b. Hâzim, Ubeydullah b.
Ömer'den haber verdi. O Nâfi'den, Nâfî'de îbn Ömer'den, Rasûlullah (s.a.v.)'in
şöyle buyurduğunu rivayet etti. "Yakın bir zamanda Müslümanlar Medine'de
muhasara edilecekler, öyle ki en uzak sınır karakolları, selâh olacak"
İzah:
Avnü'l Ma'bud'da,
hadiste mechûl bir şahsın bulundugu, çünkü Ebû Davud'a hadîsi haber veren
şahsın belirtilmediği ifâde edilmektedir.
Bezlü'l Mechûd'da bu
sözler müstakil bir hadîs olarak ele alınmamış:, bir önceki hadîs içerisinde
verilmiştir.
Hadîsten anladığımıza
göre, Müslümanlar, bir gün düşman tarafından sıkıştırılacak ve Medine-i
Münevvere ile selâh denilen yer arasında muhasara edileceklerdir.
Hadis-i şerifte, işaret
edilen günde Medine'ye en uzaktaki sınır karakolunun Selah olacağı ifade
buyurulmuştur. Sınır karakolu diye terceme ettiğimiz "Mesâlih
"kelimesi, " Mesleha" kelimesinin çoğuludur. Bu kelime aslında
silâh deposu mânâsındadır. Ancak, sınır ka-rakollarmdaki insanlar düşmanın ani
bir hücumuna karşı pür silâh oldukları için bu isimle tabir edilmiştir.
İbnü'l Esîr, en-Nihâye
adındaki eserinde, bu kelimeyi "Sınırları düşmandan koruyan topluluktur.
Onlar, silahlı oldukları veya silâh deposunda eğleştikleri için Mesleha
denilmiştir. O, gözetlenen karakol gibidir. Orada düşmanın ani hücumunu
gözetleyen insanlar vardır." diye açıklamıştır.
Selah: Hayber
yakınından bir yerin adıdır, Hayber ile Medine arasına düşer. Bu kelimeyi
Sülah şeklinde okuyanlar da vardır.
Aliyyü'l Kârî, Müslümanların
son karakol noktasının, Medine'ye yakın bir mesafede olan Selah'ta oluşu,
kâfirlerin sıkıştırmasının şiddetine ve müslümanları kuşatmalarının fazlalığına
delâlet ettiğini söyler.