DEVAM: 5. Yün Ve
Kıl(Dan Dokunmuş Elbise) Giymek
حَدَّثَنَا
عَمْرُو بْنُ
عَوْنٍ
حَدَّثَنَا
أَبُو
عَوَانَةَ
عَنْ
قَتَادَةَ
عَنْ أَبِي
بُرْدَةَ
قَالَ قَالَ
لِي أَبِي يَا
بُنَيَّ لَوْ
رَأَيْتَنَا
وَنَحْنُ
مَعَ نَبِيِّنَا
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
وَقَدْ أَصَابَتْنَا
السَّمَاءُ
حَسِبْتَ
أَنَّ رِيحَنَا
رِيحُ
الضَّأْنِ
Ebu Burde'den rivayet
olunmuştur; dedi ki: Babam bana: "Ey oğulcuğum, eğer sen bizi Nebiimiz
(s.a.v) ile beraber (olduğumuz günlerde) yağmura tutulmuş haldeyken bir görmüş
olsaydın, kokumuzu koyun kokusu zannederdin" dedi.
İzah:
Tirmizî kıyame; Ahmed
b. Hanbel IV 407 - 419; ibn-i mâce libas 4.
Miri: Yünden ya da
kıldan dokunan kumaştır. Peş temal
olarak kullanılır.
Murahhal: Çizgili kumaş
demektir.
Hadis-i şerif, yün ve
kıldan dokunmuş elbise giymenin caiz olduğuna delalet etmekledir. Ancak İmam
Malik; yün ve kıldan dokunmuş elbise giymek zühd ve takva ile şöhret bulmasına
sebep olabilmesi cihetiyle, kıl ve yünden elbise giymeyi 4029 numaralı hadisin
hükmüne sokarak mekruh görmüştür.