DEVAM: 19. Okuma İle
Tedavi Nasıl Olur?
حَدَّثَنَا
حَيْوَةُ
بْنُ
شُرَيْحٍ
حَدَّثَنَا
بَقِيَّةُ
حَدَّثَنِي
الزُّبَيْدِيُّ
عَنْ
الزُّهْرِيِّ
عَنْ طَارِقٍ
يَعْنِي
ابْنَ
مَخَاشِنٍ
عَنْ أَبِي
هُرَيْرَةَ قَالَ
أُتِيَ
النَّبِيُّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
بِلَدِيغٍ
لَدَغَتْهُ
عَقْرَبٌ قَالَ
فَقَالَ لَوْ
قَالَ
أَعُوذُ
بِكَلِمَاتِ
اللَّهِ
التَّامَّةِ
مِنْ شَرِّ
مَا خَلَقَ
لَمْ
يُلْدَغْ
أَوْ لَمْ
يَضُرَّهُ
Ebû Hureyre (r.a)'den
rivayet olunmuştur; dedi ki: Nebi (s.a.v.)'e akrep sokmuş bir adam getirildi.
"Eğer (bu kimse); ''Auzu bi kelimatillahi tammati min şerri ma halak'' =
'Yarattığı şeylerin şerrinden Allah'ın tam olan kelimelerine sığınırım' diye
dua edeydi sokulmazdı -yahutta kendisine (hiç bir şey) zarar veremezdi-."
buyurdu.
İzah:
"Tam olan
kelimeler" sözünden maksat, içinde Allah'ın zat, sıfat ve ef'aline
noksanlık getirmeyen bilakis Allah'ın zat, sıfat ve ef'aline muvafık olan
kelimelerdir ki bu kelimeler de âyet ve hadislerde öğretilen dualardır.
Çünkü en-Nihâye yazarı
İbnü'l-Esîr'in de dediği gibi, yüce Allah'ın ve Rasûlünün öğrettiği dualarda
Allah'ın şanına noksanlık getiren bir ifade bulunması söz konusu olamaz.