DEVAM: 21. Yemin Ve
Bir Şahitle Hüküm Verilebilir Mi?
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ يَحْيَى
وَسَلَمَةُ
بْنُ شَبِيبٍ
قَالَا
حَدَّثَنَا
عَبْدُ
الرَّزَّاقِ
أَخْبَرَنَا
مُحَمَّدُ بْنُ
مُسْلِمٍ
عَنْ عَمْرِو
بْنِ
دِينَارٍ بِإِسْنَادِهِ
وَمَعْنَاهُ
قَالَ
سَلَمَةُ فِي
حَدِيثِهِ
قَالَ
عَمْرٌو فِي
الْحُقُوقِ
(Bir
önceki 3608. hadis aynı) mana ile Amr b. Dinar'dan da rivayet olunmuştur. Bu
hadisi (Ebû Davud'un şeyhi Muhammed b. Yahya'ya nakleden) Seleme b. Şebîb (bu
rivayetinde şöyle) dedi: "Amr, (bu hadisin sadece) hukuk (davaların) da
(geçerli olduğunu) söyledi."
İzah:
Bu hadis, biri önceki
hadisin aynısıdır. Şu farkla ki, burada ravi Amr b. Dînâr; bu hadisin hükmünün
borç ve alacak gibi hukuk konularında geçerli olduğunu, bunun dışındaki
davalarda geçerli olmadığını ifade etmektedir.
Ahmed b. Hanbel'in
rivayetinde ise, bu hadisin hükmünün sadece mâli konularda geçerli olduğu ifade
edilmektedir.