بَاب
فِي فَضْلِ
مَنْ قَتَلَ
كَافِرًا
10. Kafir Öldüren
Kimsenin Üstünlüğü
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
الصَّبَّاحِ
الْبَزَّازُ
حَدَّثَنَا
إِسْمَعِيلُ
يَعْنِي
ابْنَ
جَعْفَرٍ
عَنْ
الْعَلَاءِ
عَنْ أَبِيهِ
عَنْ أَبِي
هُرَيْرَةَ
قَالَ قَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
لَا
يَجْتَمِعُ
فِي النَّارِ
كَافِرٌ
وَقَاتِلُهُ
أَبَدًا
Ebu Hureyre (r.a.)'in
rivayet ettiğine göre, Rasûlullah (s,a.) şöyle buyurmuştur: "Bir kafir
ile, onu öldüren kimse ebediyyen, Cehennemde bir araya gelmeyeceklerdir"
İzah:
Müslim, imâre
Diğer bir hadisi
şerifte de, Fahr-i kainat efendimizin;
Cehennemde ikisi
birbirine zarar verecek şekilde bir araya gelmezler," buyurduğu, Bunlar
kimdir ya Rasûlallah diye sorulunca; "Bir kafiri öldürüp de sonra doğru
yolu tutan mü'm in (ile onun öldürdüğü kafir)", karşılığı
vermiştir.[bk.Müslim,İmare]
Mevzumuzu teşkil eden
hadis-i şerif hakkında Kadı Iyâz şunları söylemiştir: "Kafirle birlikte
cehennemde birleşmeyeceği haber verilen bu kimseden maksat, kafiri savaşta
öldüren kimse olsa gerektir." Kadı Iyâz bu sözüyle, pasaport ile müslüman
topraklarına giren veya müslümanlarla aralarında sulh yapmış olan kafirleri
öldüren kimselerin bu hadis-i şerifteki müjdeye dahil olmadıklarını ifade
etmek istemiştir. Kadı Iyâz sözlerine şöyle devam etmiştir: "Çünkü bu
müslümamn o kafiri öldürmesi günahlarına keffaret olur. Bu sebeple hayatında
işlemiş olduğu günahlardan dolayı azabdan kurtulur. Yahut da bu kimsenin
azabdan kurtulmasının sebebi (Allah'ın rızasına uygun olarak kalbinde
beslediği) özel bir niyeti veya (Allah'ın bildiği) özel bir halidir. Sözkonusu
müminin cehenneme girmemesinden kasdedilen mânâyı şu şekilde açıklamak da
mümkündür: Bu kimsenin cehenneme girmemesinden maksat, günahlarının cezasından
tamamen kurtulması değil de eğer cezalandırılacak sa, cennete sokulmayarak
cennetle cehennem arasında bulunan ve A'raf denilen yerde tutulmak suretiyle
cezalandırılmasıdır. Hiç cehenneme girmeden bu şekilde cezalandırılması
ihtimal dahilinde olduğu gibi kafirlerin bulunmadığı bir yerde ateşle
cezalandırılması da mümkündür." Tîybî'ye göre bu ihtimaller içerisinde en
isabetli olanı "Bu kimsenin savaşta bir kâfiri yok etmesinin onun günahlarına
keffaret olacağını" ifade eden görüştür.