بَاب
فِي
النَّهْيِ
أَنْ
يُتَعَاطَى
السَّيْفُ
مَسْلُولًا
66. Kınından Sıyrılmış
Halde iken Kılıcın Alınıp Verilmesi Yasaktır
حَدَّثَنَا
مُوسَى بْنُ
إِسْمَعِيلَ
حَدَّثَنَا
حَمَّادٌ
عَنْ أَبِي
الزُّبَيْرِ
عَنْ جَابِرٍ
أَنَّ
النَّبِيَّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
نَهَى أَنْ
يُتَعَاطَى
السَّيْفُ
مَسْلُولًا
Câbir (r.a.)'den rivayet
olunduğuna göre, "Nebi (s.a.v.) kılıcın kınından sıyrılmış halde alınıp
verilmesini yasaklamıştır."
İzah:
Tirmizi, fiten; Ahmed
b. Hanbel, III, 300, 361; V, 62.
Kınından sıyrılmış olan
bir kılıcı o haliyle bir müslümana vermek ya da birisinin elinden almaya
kalkmak tehlikeli bir iştir. Çünkü en küçük bir dikkatsizlik kılıcın bir
müslümanı yaralamasına veya düşerek birinin ayağına ya da başka bir tarafına
zarar vermesine sebep olabilir. Bu bakımdan Rasûl-i Ekrem efendimiz
müslüman-ların çıplak kılıcı biribirlerinden alıp vermelerini yasaklamıştır.
Dolayısıyla İslâmiyette müslümanlar arasında fitne ve fesada sebep olacak veya
haramlara götürecek yollar ve kapılar kapatılmıştı . İslam uleması da
müslümanların birbirlerinden çıplak kılıç alıp vermelerini tahrimen mekruh
görmüşlerdir.[bk. Mubârekfûrî, Tuhfetü'l-ahvezi VI, 381.]