DEVAM: 34-35. Çocuğu
Himayesine Almakta Öncelik Hakkı Kimindir?
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ عِيسَى
حَدَّثَنَا
سُفْيَانُ
عَنْ أَبِي
فَرْوَةَ
عَنْ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
بْنِ أَبِي
لَيْلَى بِهَذَا
الْخَبَرِ
وَلَيْسَ
بِتَمَامِهِ
قَالَ
وَقَضَى بِهَا
لِجَعْفَرٍ
وَقَالَ
إِنَّ
خَالَتَهَا
عِنْدَهُ
(Hz. Ali'den rivayet
edilen Önceki 2278.) haber, Abdurrahman b. Ebî Leylâ'dan da rivayet olunmuştur.
Ancak bu haber (önceki haberin) tamamı değildir. (Bu haberi nakleden râvî) dedi
ki: (Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem) o kız'ın Ca'fer'e verilmesine
hükmetti, çünkü onun teyzesi (Hz. Ca'fer'in) yanında idi.
İzah:
Her ne kadar bu hadis
görünüşte mürsel ise de aslında muttasıldır.Çünkü Ebu
Bekir el-îsmâilî bu hadisi muttasıl olarak rivayet etmiştir.
Binaenaleyh İbn Hazm'ın bu hadis hakkında "mürseldir" demesi doğru
olmadığı gibi, bu hadisin râvîlerinden Ferve'nin kimliğinin mechûl olduğunu
söylemesi de gerçeğe aykırıdır. Çünkü Süfyân b. Uyeyne gibi kimseler, onun
maruf bir kimse olduğunu ifâde etmişlerdir.
Bu hadisle ilgili
açıklama bir önceki hadisin şerhinde geçtiğinden burada tekrara lüzum
görmüyoruz.