DEVAM: 43-44. Harpte
Esir Edilen Kadınlarla Cinsi Münasebette Bulunmak
حَدَّثَنَا
عَمْرُو بْنُ
عَوْنٍ
أَخْبَرَنَا
شَرِيكٌ عَنْ
قَيْسِ بْنِ
وَهْبٍ عَنْ أَبِي
الْوَدَّاكِ
عَنْ أَبِي
سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ
وَرَفَعَهُ
أَنَّهُ
قَالَ فِي سَبَايَا
أَوْطَاسَ
لَا تُوطَأُ
حَامِلٌ
حَتَّى تَضَعَ
وَلَا غَيْرُ
ذَاتِ حَمْلٍ
حَتَّى
تَحِيضَ
حَيْضَةً
Ebû Said el-Hudrî
(r.a.)'den merfu' olarak rivayet olunduğuna göre, Rasûlullah (s.a.v.) Evtas esirleri hakkında
(şöyle) buyurmuştur: "Gebe olan (esir) kadınla (çocuğunu) dünyaya
getirinceye kadar cinsi münâsebette bulunulamaz. Gebe olmayan kadınla da bir
defa hayız görünceye kadar cinsî münasebette bulunulamaz.”
İzah:
Tirmizî, siyer; Dârimî,
talak; Ahmed b. Hanbel, III, 62, 87, 321; Beyhakî, es-Sünenü'l-kübrâ, VII, 449.
2155 numaralı hadis-i
şerifin şerhinde Evtas savaşı ve esirleri hakkında yeterli açıklamayı
yaptığımız için birada tekrara lüzum görmüyoruz.
Sözü geçen savaşta
müslümanların eline geçen esir kadınlarla ilgili emirlerinde Rasûl-i Ekrem
Efendimiz onlardan hâmile olanlarla çocuklarını dünyaya getirmelerine kadar,
hamile olmayanlarla da bir defa tam bir hayız görmelerine kadar cinsi
münâsebette bulunmanın caiz olmayacağını haber vermiştir. Dolayısıyla hayızh
olarak ele geçen esir kadınların yarım kalan hayızlannm kendisine yaklaşmak
için yeterli olamıyacağmı, binaenaleyh yeniden tam bir hayız daha görmedikçe
onlarla da cinsi münâsebette bulunulamayacağını ifade buyurmuştur. Ancak bu
hadisin senedinde Şerik verdir. Şerîk ise, cerh edilmiş bir râvidir.