DEVAM: 222-224. Minber
Üzerinde Elleri Kaldırmak
حَدَّثَنَا
مُسَدَّدٌ
حَدَّثَنَا
بِشْرٌ يَعْنِي
ابْنَ
الْمُفَضَّلِ
حَدَّثَنَا عَبْدُ
الرَّحْمَنِ
يَعْنِي
ابْنَ
إِسْحَقَ
عَنْ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
بْنِ
مُعَاوِيَةَ
عَنْ ابْنِ
أَبِي
ذُبَابٍ عَنْ
سَهْلِ بْنِ
سَعْدٍ قَالَ
مَا رَأَيْتُ
رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
شَاهِرًا
يَدَيْهِ
قَطُّ
يَدْعُو
عَلَى
مِنْبَرِهِ
وَلَا عَلَى
غَيْرِهِ
وَلَكِنْ
رَأَيْتُهُ
يَقُولُ
هَكَذَا
وَأَشَارَ
بِالسَّبَّابَةِ
وَعَقَدَ
الْوُسْطَى
بِالْإِبْهَامِ
Sehl b. Sa'd (r.a.)'den;
demiştir ki: Resûlullah (s.a.v.)'i ne minberi üzerinde ne de başka bir yerde
ellerini kaldırarak dua ederken hiç görmedim. Ama onu şöyle yaparken gördüm...
(Sehl bunu söyleyince) işaret parmağını kaldırdı orta parmakla baş parmağı da
biri birine birleştirdi.
İzah:
Ahmed b. Hanbel, V,
337; Beyhakî, es-Siinenu'l-kübrâ, III, 210.
Hadis, nerde olursa
olsun duâ esnasında elleri kaldırmanın meşru olmadığını gösterir. Ancak
senedinde tenkide uğrayan râvilerden Abdurrahman b. îshâk ve Abdurrahman b.
Muâviye olduğu için zayıftır. Delil olamaz.
Sehl b. Sa'd Efendimizi
dua'da ellerini kaldırırken hiç görmediğini söylüyor. Halbuki yağmur duasında
Resûlullah'ın ellerini koltuğunun beyazlığı görününceye kadar kaldırdığı sabittir.
Sehl'in işaret parmağını kaldırma hakkındaki haberi namazdaki ka'de ile ilgili
olmalıdır.