DEVAM: 176-177.
Dördüncü Rek'atte(n Sonra) Teverrükden Söz edenler(in Delilleri)
حَدَّثَنَا
عِيسَى بْنُ
إِبْرَاهِيمَ
الْمِصْرِيُّ
حَدَّثَنَا
ابْنُ وَهْبٍ
عَنْ اللَّيْثِ
عَنْ يَزِيدَ
بْنِ
مُحَمَّدٍ
الْقُرَشِيِّ
وَيَزِيدَ
بْنِ أَبِي
حَبِيبٍ عَنْ
مُحَمَّدِ
بْنِ عَمْرِو
بْنِ حَلْحَلَةَ
عَنْ
مُحَمَّدِ
بْنِ عَمْرِو
بْنِ عَطَاءٍ
أَنَّهُ
كَانَ
جَالِسًا
مَعَ نَفَرٍ
مِنْ
أَصْحَابِ
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
بِهَذَا
الْحَدِيثِ
وَلَمْ يَذْكُرْ
أَبَا
قَتَادَةَ
قَالَ
فَإِذَا جَلَسَ
فِي
الرَّكْعَتَيْنِ
جَلَسَ عَلَى
رِجْلِهِ
الْيُسْرَى
فَإِذَا
جَلَسَ فِي
الرَّكْعَةِ
الْأَخِيرَةِ
قَدَّمَ
رِجْلَهُ الْيُسْرَى
وَجَلَسَ
عَلَى
مَقْعَدَتِهِ
Muhammed b. Amr b.
Halhala, bu önceki (963) hadisi Muhammed b. Amr b. Atâ'dan "O, Rasûlullah
(s.a.v.)'in ashabından bir grupla beraber otururken..." diye nakletmiş.
Ebû Katâde'yi anmamıştır. (Muhammed rivayetinde) şunları da .söyledi: Resûlullah
(s.a.v.) ilk iki rekatte(n sonra) oturduğunda, sol ayağının üstüne, son
rekât(in bitimin)de oturduğunda ise, sol ayağını öne çıkarıp kalçasının üzerine
otururdu.
AÇIKLAMA:
Bu rivayetin sahâbî ve
tabiî râvîleri yukardaki hadisin râvilerinin aynıdır. Ancak onlardan sonrakiler
değişmiştir. Bu rivayette ötekinden farklı olarak, Hz. Nebi'in ilk teşehhüdde
oturuş biçimi de tarif edilmektedir. Bu ve bundan önceki rivayet, yukarıda da
temas edildiği gibi İmâm Şafiî'nin delilidir.